Flashback bygger pepparkakshus!
2011-03-02, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somalisk-pizza
Nej, du är inte utseendefixerad. Om du inte tycker killen är snygg/attraktiv tror jag aldrig du kommer bli kär i honom hur snäll och trevlig han än är. Dumpa omgående då det är sjysstast mot både honom och dig.
Lycka till

Ja det sista jag vill är ju att såra, att det tar slut för att jag hittar någon som jag tycker är riktigt snygg, inte snygg pga insida eller personlighet utan bara rent snygg rakt upp och ner....

frågan är om jag tvekar för att jag är rädd för att såra?
Citera
2011-03-02, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Franscesca
Ja det sista jag vill är ju att såra, att det tar slut för att jag hittar någon som jag tycker är riktigt snygg, inte snygg pga insida eller personlighet utan bara rent snygg rakt upp och ner....

frågan är om jag tvekar för att jag är rädd för att såra?

Personligen tror jag att om du blir ihop med honom och inte tycker han är snygg, så kommer du ändå leta undermedvetet efter någon du tycker är snygg. När första 6 månaderna är slut så kommer du ruttna på honom och finna massa fel som du i början kunde ha överseende med. Även om du inte vill erkänna för dig själv att du tycker han är ful kommer du finna en anledning att dumpa honom. Det är därför bättre att lägga ner nu i början innan det blivit alltför seriöst.

Nej, det är inte ytligt utan snarare ärligare mot både honom och dig. Sen går det aldrig att undvika att såra en annan människa även om man inte har det som avsikt. Alla blir sårade av att bli avvisade, skillnaden är endast hur sårad man blir och det är nu du har chansen att inte göra för stor skada.
Lycka till
Citera
2011-03-02, 23:36
Medlem
Sittkissares avatar
Skit i honom. Han kan få någon bättre än dig. Du vill ha en vältränad fotomodell och tror att vanligt folk ser ut så. Personen måste säkert ha FB-dase också? Du är intresserad av en snubbe som har en personlighet du gillar, men vet inte om du ska fortsätta träffa honom för att han inte ser ut som en fotomodell. Ytliga skitunge. Väx upp.
Citera
2011-03-03, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sittkissare
Skit i honom. Han kan få någon bättre än dig. Du vill ha en vältränad fotomodell och tror att vanligt folk ser ut så. Personen måste säkert ha FB-dase också? Du är intresserad av en snubbe som har en personlighet du gillar, men vet inte om du ska fortsätta träffa honom för att han inte ser ut som en fotomodell. Ytliga skitunge. Väx upp.

Nu kan jag känna att det är ett ganska långt kliv till fotomodell, det behövs väl kemi och attraktion också kanske, och det finns det kanske lite av, men vet inte om det räcker.....
Citera
2011-03-03, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somalisk-pizza
Personligen tror jag att om du blir ihop med honom och inte tycker han är snygg, så kommer du ändå leta undermedvetet efter någon du tycker är snygg. När första 6 månaderna är slut så kommer du ruttna på honom och finna massa fel som du i början kunde ha överseende med. Även om du inte vill erkänna för dig själv att du tycker han är ful kommer du finna en anledning att dumpa honom. Det är därför bättre att lägga ner nu i början innan det blivit alltför seriöst.

Nej, det är inte ytligt utan snarare ärligare mot både honom och dig. Sen går det aldrig att undvika att såra en annan människa även om man inte har det som avsikt. Alla blir sårade av att bli avvisade, skillnaden är endast hur sårad man blir och det är nu du har chansen att inte göra för stor skada.
Lycka till

Kanske att du har smärtsamt rätt, är ju lite intresserad men kanske får lägga det åt sidan och tänka lite långsiktigt nu och på honom och inte bara på mig själv. Hur ska jag i så fall avsluta det på ett snyggt sätt?
Citera
2011-03-03, 02:19
Medlem
Citat:
Kanske att du har smärtsamt rätt, är ju lite intresserad men kanske får lägga det åt sidan och tänka lite långsiktigt nu och på honom och inte bara på mig själv. Hur ska jag i så fall avsluta det på ett snyggt sätt?

lägg av nu. Ge gossen en ärlig chans. Våga ta risken för att vinna, så är det ju för hans del också. Go for it tiger! Livet är för kort för att vara återhållsam
Citera
2011-03-03, 08:40
Medlem
kärleken är blind
Citera
2011-03-03, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emiterom
kärleken är blind

Kanske det, men jag är det då rakt inte
Citera
2011-03-03, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murphyes
lägg av nu. Ge gossen en ärlig chans. Våga ta risken för att vinna, så är det ju för hans del också. Go for it tiger! Livet är för kort för att vara återhållsam

Så kan man också se det.... känns dock inte som att jag tar så stor risk, vad riskerar jag? Känns som det är mest riskabelt för han eftersom jag verkar ha någon form av övertag i detta
Citera
2011-03-03, 10:28
Medlem
Lite uppdatering: Vaknade för ett par timmar sedan och upptäckte då att han skickat en playlist på spotify med låtar tillängnade mig, han har dessutom tagit bort singel som status på FB.

Pratade med en av hans kompisar igår kväll som sa att han verkade jätteförälskad och gick som på moln....

Tror han att vi redan är tillsammans eller?
Citera
2011-03-03, 10:54
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Lite uppdatering: Vaknade för ett par timmar sedan och upptäckte då att han skickat en playlist på spotify med låtar tillängnade mig, han har dessutom tagit bort singel som status på FB.

Pratade med en av hans kompisar igår kväll som sa att han verkade jätteförälskad och gick som på moln....

Tror han att vi redan är tillsammans eller?

Det kan ju vara så att han bara är väldigt intresserad av dig och kanske inte riktigt vet vad kutymen är när det gäller sådana saker som vilken status man bör ha på FB osv.

I vilket fall så framgår det ju klart att han verkar vara upp över öronen i dig så det är nog bäst att du bestämmer dig snart och ska du säga ifrån kommer det bara bli jobbigare ju längre du väntar. Jag har all förståelse för att utseendet kan spela större roll för en del människor även om jag själv sätter personligheten före det. Men du verkar faktiskt väldigt ytlig vilket gör mig osäker på om det verkligen är värt att gå in i det här. Jag får känslan av att du är lite osäker på vad som egentligen är kärlek/intresse för dig? Ta en sak som att du i ditt startinlägg verkar göra skillnad på honom och hans fina sätt mot dig. Men hans fina sätt är ju förmodligen en del av hans personlighet, alltså en del av hela honom.

Eller som att om du skulle träffa en riktigt snygg kille kan det bli problem mellan er. Alltså, jag förstår ju att du inte bara går på utseende utan att det även krävs viss kemi osv. Men det känns som att snygghet tillhör dina grundkrav på en kille och som att du kanske omedvetet tänker att är han inte snygg kan jag inte bli kär i honom. Jag tror för din egen del att det här skulle kunna vara en lärorik upplevelse och att du kanske skulle upptäcka till större del hur viktig personligheten är (därmed inte sagt att det är fel att gå på utseende, bara att du kanske gör det till för stor grad). Utifrån det skulle jag kunna säga att det är väl bara att köra på. Men det är snarare killen jag tänker på och att det kan bli väldigt tungt för honom inom kort ifall du redan vid det här stadiet tror att du skulle nappa om du stötte på en riktig snygging. Ingen vill väl vara nån typ av reserv.
Citera
2011-03-03, 10:59
Medlem
Är man kär så är man utseendet spelar ingen roll kör på !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in