2011-03-02, 12:09
Medlem
Fjolssons avatar
Hej

Har en laptop som från början hade vista, sedan laddade jag ner win7 och har kört på det, men nu tänkte jag sälja burken och vill återställa till fabriksny.

Jag har en partion som heter hp:recovery, men jag vet inte hur jag ska använda den och återställa.
Har testat att göra en normal systemåterställning, men själva hp:recovery finns ingenstans att hitta :S

Nu behöver jag eran hjälp!
Citera
2011-03-02, 12:14
Medlem
Så du brände alltså inte ut recovery-skivorna det första du gjorde när du fick datorn (vilket står på varenda liten pappersbit som medföljer datorn)?

Låter ju dock konstigt att recovery partitionen ligger kvar om du nu gjorde en fullständig installation av Windows 7 (med formatering och hela paketet).
Antagligen behöver du något HP-program för att kunna återställa via partitionen (antar att den är full med mappar och filer och inte är helt tom?).

Nästa gång du köper en laptop, bränn skivorna direkt så slipper du såna här problem.
Citera
2011-03-02, 12:56
Medlem
Fjolssons avatar
i efterhand så skulle jag ha gjort det.

Jag formaterade endast partionen som hade vista p sig, den med hp:recovery lät jag vara, har kollat på hp:s hemsida, men där fick jag inget bra svar tyvär.
Citera
2011-03-02, 17:09
Medlem
B.E.S.Ks avatar
Eftersom du inte har tagit bort HP-partitionen så borde det gå att köra med fabriksåterställning.

Precis vid uppstart så kan man trycka F10 för att komma in i BIOS. I detta läget så ska det fungera att trycka på F11 (brukar det vara) för att starta återställngen. Om inte annat så kanske du hittar vilken knapp det är i BIOS.

"Worst case scenario" är ju bara att du lånar en Vista-DVD. Licensen har du förhoppnings sittandes på datorn. Glöm inte att tanka hem drivrutiner INNAN du blåser om datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in