Citat:
Ursprungligen postat av Euroguy
Hallå! Kan påpeka detta blir mitt första inlägg på FB!
Till huvudsaken, jag har vänner samt familje medlemmar som är ateister. Jag själv tror på Jesus och Gud. Jag går väl inte till kyrkan varje söndag precis, men jag tackar Gud för dem bra saker Han har gjort.
Är det min plikt att få dom att inse att Gud finns, att dem ska tro på Jesus? Vill ju att Gud ska finnas för dem lika mycket som jag känner Han gör för mig. Vad händer med ateister efter livet? Någon som har en tanke om detta eller står det i Bibeln?
Så ja, är det min plikt som kristen att försöka få dom att tro? Ska jag låta dom vara? Ska jag be Honom att förlåta dem?
Tack på förhand!
Om du inte har några riktigt bra bevis för att Jesus och Gud existerar bör du hålla käften och låta andra vara. Nu vet vi ju att du varken har något bevis för att Gud finns eller att Jesus finns så alltså borde hålla käften och låta andra vara. Nu vet vi ju också att du troligtvis är en sken-helig dum jävla kristen som inte kommer låta folk vara utan pracka på dem ditt osubstansierade skitsnack, det ligger i din natur. Och i och med att ditt IQ antagligen är lägre än den genomsnittliga ateisten måste du vässa dina argument.
1. Din hot om helvetet kommer du ingen vart med.
2. Bibeln är inget bevis för något?
3. Varför ska en ateist be om förlåtelse via en idiotisk kristen när han från första början inte gjort något?
4. Läs någon annan bok än bibeln, du kanske lär dig något.