• 5
  • 6
2011-03-09, 10:39
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyboi36
tankar som "Jag duger inte, jag e så ful, jag är sämst, tjejer gilllar inte mig, nej sluta kolla på mig, varför tittar hon det e säkert för jag e så ful, jag kan inte få en som henne bla bla bla"?
Boten på det är lite självförtroende som kommer naturligt med tiden, förutsatt att man inte isolerar sig. Annars kan psykolog vara ett alternativ.

Citat:
Men sedan pluggar man game, och får självförtroende och tänker lite mer strategi än massa negativa dep tankar.
Vad är skadan? Det är en FÖRBÄTTRING, inte en skada.
Känns det sunt att tänka "strategiskt" när man talar med folk?

Citat:
Än att fortsätta vara den looser och nörd, osäkra jävel som många killar är.
Inte jag dock. haha
Ett typiskt exempel på att man distanserar sig från "vanliga" människor. Gillar inte tänket att man ska se ner på alla andra för att man själv har tillgång till den hemliga kunskapen. Det är en fantasi.
Citera
2011-03-09, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Boten på det är lite självförtroende som kommer naturligt med tiden, förutsatt att man inte isolerar sig. Annars kan psykolog vara ett alternativ.

Känns det sunt att tänka "strategiskt" när man talar med folk?

Ett typiskt exempel på att man distanserar sig från "vanliga" människor. Gillar inte tänket att man ska se ner på alla andra för att man själv har tillgång till den hemliga kunskapen. Det är en fantasi.

Aa nej det e ju sant, bättre å bara vänta och hoppas på att det löser sig, än att bara ta action och fixa det. Du har rätt, tänk så, allting löser sig med tiden, andvänd inte tillänglig hjälp som finns, vänta bara å hoppas ist, eller gå till en psykolog. haha vilket skämmt.
Och förövrigt så bottnar inte alla tjej problem i dåligt självförtroende heller, så det finns många med bra självförtroende som har bra saker att hämta ur game relaterade saker.

Det känns mer sunt att tänka positivt, sjlvsäkert, och veta vad man bör och inte bör göra, i sociala situationer, än att gå runt blind och helt lost å göra totalt fel. Ja verkligen. Och ja, en del av detta innehåller en lite del strategiskt tänkande.
Om du försöker inbilla dig att folk som inte pluggat game, aldrig tänker strategiskt, så har du helt fel. Alla tänker strategiskt mer eller mindre. När du bjuder en tjej på en drink, eller tar med rosor, så kan du ge dig fan på att det e strategi å tanke bakom det, dock fel i dom flesta fall.
Eller när du gör vad du nu vill, så ligger det ofta någon tanke aeller strategi bakom det.
Och om man då tar tag i situationen och ändrar sitt tänkande, ochs ina strategiska tankar till n något som funkar bättre, än det man gjorde innan, så är det POSITIVT! Hur mycket du än vill föröska smutskasta det.

Som sagt, det funkade inte för DIG, du kunde inte hantera det, och nu förösker du tala för hela världen.
Det är så jävla enkelt som att det funkar för många, men inte för alla, därför KAN du ite försöka påstå att det ÄR negativ. Det är bara din uppfattning, det var begativt för just dig. Sluta försöka förstöra något potensiellt bra och utvecklande för någon, bara för du e bitter att det fuckade upp dig.
Citera
2011-03-09, 23:26
Medlem
coolaballos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ok-q8
Och två frågor till tjejer:
1. Jag har MENA-ursprung men är ej religiös eller så, reducerar man sina chanser genom att ha MENA-utseende?
2. Jag har glasögon. Jag tycker själv att de ser helt okej ut (sådana . Vad tycker ni tjejer om killar med glasögon, är det fult? Föredrar ni linser?

Varför ska du fråga tjejer och inte killar som tjejerna går ut med och har varit i samma situation som du och har lyckats ta sig vidare? Min personliga åsikt är att dina glasögon är fula 70-tals bågar, men det är inne och killar i min klass får ligg med sådana glasögon.

Jag gick i internat. I min klass var vi 7 killar 0 tjejer. Den klass jag går nu är typ 100 tjejer. Gjorde många misstag med tjejer när jag var 19, men du är fortfarande 19 så låt mig hjälpa dela med mig mina erfarenheter.

Jag hade inga balls, och jag fick inget ligg. Nu när man är efterklok så tänker man åh jag skulle göra si och så...

Orkar inte skriva mer, ger dig tips på en bok. Denna:http://books.google.com/books?id=H57DPgqTB1MC&lpg=PP1&dq=how%20to%20become %20a%20alpha%20male&hl=sv&pg=PA16#v=onepage&q&f=fa lse

Kapitel 1 börjar på sidan 16.
Citera
2011-03-23, 20:01
Medlem
Jag är en tjej på 18 år och som många har redan sagt så måste du skaffa ett bättre självförtroende, osäkra killar gör mig själv osäker.. Men bli inte för självsäker och egotrippad, det finns inget värre verkligen.. Men var glad le och skratta, bete dig naturligt och dra för guds skull inga dåliga ragg-repliker!

Är du ren och fräsch och allmänt glad och positiv så skall det inte vara några problem skall du se!

Sen så letar inte tjejer efter killar de kan bli tillsammans med på krogen, de letar efter dem i vardagen, jobbet, skolan på gymmet.. Men det är klar att om man verlkigen känner att man får kontakt med någon på krogen och man är intresserad av på riktigt så kan det ju leda vidare till något Be om hennes nummer och sms:a henne dagen efter!

Lycka till!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in