Flashback bygger pepparkakshus!
2011-03-01, 20:49
Medlem
tjenix
kan man via meditation, meditera sig till ett tillstånd där man kan ge order till sig själv t.ex sluta handsvettas ?
kan man via självhypnos , hypnotisera sig själv att sluta ?
och isåfall hur, länka gärna nån gratis självhypnos fil/mp3 lr meditations guide
tack på förhand
Citera
2011-03-01, 20:50
Medlem
då andra saker inte funkat, och jag inte vill operera mig för det,
Citera
2011-03-01, 20:52
Medlem
Om du lyckas kanske svetten kommer ut ifrån något annat ställe...

Kommer handsvetten bara när du skakar hand med andra/ när människor är i din närhet, eller kommer den även när du är ensam?
Senast redigerad av songofdolphins 2011-03-01 kl. 20:57.
Citera
2011-03-01, 21:04
Medlem
tyvär så även när jag är ensam men har dock märkt att den ökar markant när jag tänker på det, t.ex om jag vet att jag kmr att skaka hand med någon i förväg, kmr jag börja svettas. med andra ord, ökar det bara genom att jag tänker på det
Citera
2011-03-01, 21:22
Medlem
Om det är så att den ökar när du tänker på andra, så låter det som att det är psykologiskt/en typ av stress/nervositet och då skulle man kunna träna på det mentala så att man slutar vara nervös inför sådana situationer. Träna självkänslan kanske. Försöka sluta oroa sig och slappna av.

Jag skulle kunna tänka mig att akupunktur kan hjälpa! Du kan ringa till en akupunktör och höra med dem.
Jag är helt emot elström i kroppen pga biverkningar, men jag läste att man kan - utklipp -
//Jontofores (kanske är landstinget som gör?)
Jontofores är en behandling som bygger på att man leder svagström genom vatten. Den används när man har handsvett eller fotsvett, men fungerar bäst vid handsvett. Man lägger händerna i ett vattenbad som är kopplat till en strömgenererande apparat. Svagströmmen överförs från vattnet till huden. Man kan också lägga en liten strömförande bädd mot huden och få samma effekt.

Det är inte helt känt vad det är som gör att behandlingen hjälper mot svettningar. Ungefär åtta personer av tio känner sig hjälpta av jontofores.

Det är sällan man får biverkningar av jontofores, men man kan få irriterad och torr hud eller sprickor i huden. Nackdelen med jontofores är framför allt att det tar lång tid. I början behandlas man varje dag i ungefär 20 minuter, men efter en tid kan behandlingarna glesas ut. Tidsåtgången gör att jontofores inte används så ofta.// http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Overdriven-svettning/

I svett så drivs kemikalier, läkemedel, kaffe, tobak ut ur kroppen, så svett är bra, men kanske inget roligt i händerna.

Att täppa igen svett med deo (antisvett deo) som innehåller aluminium är inte bra pga det täpper till andningen på huden samt aluminiumet tas upp av kroppen.
Senast redigerad av songofdolphins 2011-03-01 kl. 21:25.
Citera
2011-03-01, 21:59
Medlem
tack för infon !
Citera
2011-03-02, 01:18
Medlem
Hoppas du hittar någon lösning (om du vill det), berätta gärna om du vill om du kommer på nåt och det fungerar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in