Citat:
Ursprungligen postat av
meatfingers
Jag hade alltid trott att fransmän var vita, men efter mitt första besök i Paris så trodde jag faktiskt att araberna var "ursprungsbefolkningen". Överallt, vita människor är mycket sällsynt att se. På senare år har jag läst varför.
Haha, håll bara käften helt ärlig talat

Att säga att många av Paris invånare har afrikanskt ursprung är en sak, att säga att vita personer är SÄLLSYNTA är ju bara att dumförklara sig själv. Hade du sagt att du bara hade varit i någon av de värsta förorter hade jag trott dig, men inte "överallt".
Hur den demografiska bilden i Paris ser ut orkar jag inte analysera, utan lämnar den uppgiften till er mera framsynta

Dock finner jag det oroväckande hur
rädda många av er är att befinna er i områden där vita personer är i minoritet. Okej att ni tycker det är förkastligt enligt er ideologi, men att vissa skriver: "ja, och så kom vi ut från stationen, gick 10 m och sedan vände vi tillbaka illa kvickt. Bara massa svarta personer överallt

Hade vi varit där 30 min till så kan jag inte garantera att jag hade levt idag Flashback". Måste vara begränsande att känna än sådan rädsla när man är ute och reser.