Citat:
Ursprungligen postat av Rottweilern
Jo det finns nog många som har slutat att tro på Gud när det har skett traumatiska händelser i deras liv - ColdCradle - har du varit troende någongång? Och om du har du varit troende men sedan lagt det på hyllan, vad fick dig att sluta tro på Gud? Och om du är troende - vad skulle kunna få dig att sluta tro på Gud?
Samma fråga gäller wooten!

Ja jag har varit kristen tidigare, jag bestämde mig för att gå efter min egna tro eller vad man ska säga, jag är mer en spirituell person. Så jag tror fortfarande att det finns en Gud och att alla religoner tror på samma Gud bara att dem har olika sätt att få kontakt med honom.
Jag vägrar tro på att man antingen åker till helvetet eller himlen jag tror inte Gud är så dum så att han inte låter folk få en chans att ändra på sig. Jag har hållit på en hel del med astral resor och sånt, den spirituella världen tror jag på och det är Gud som skapat den.

Sen tyckte jag inte om att vara kristen, fick så jävla dåligt samvete och kände att jag svek Gud hela tiden när jag rökte cannabis, drack alkohol osv. Jag är lyckligare såhär!
Nu svarade jag väl inte helt rätt eftersom du frågade om Gud och inte kristendomen eller något, men den tron förlorade jag ju. Men inget kan ta ifrån mig tron på Gud men min syn på honom har ju förändrats.
Edit: Förlåt för lite OT. men om du är intresserad av att veta mer om vad jag tror på så kan du läsa här
http://members.optusnet.com.au/~acceptance/YourPurposeWeb/PlanesandDimensions.htm
Jag tycker helt enkelt det är så sjukt mycket vettigare än alla religioner, och sen att jag har gjort ut ur kroppen upplevelser och sett mycket själv. Man ska följa det man känner är rätt i hjärtat.
Mvh