Citat:
Ursprungligen postat av ZackGilmoreCamden
En annan förhoppning jag har, nästan lika stor som den på att White Sox ska ta sig till playoff, är att Yankees inte tar sig till World Series. Orkar inte med att deras svenska "fans" slår upp sida 328 på textTV och till deras stora förvåning märker att baseballsäsongen spelas vår-höst och att deras lag nu vunnit hela skiten och sedan bombar min facebook om vilket lag som regerar, á la 2009.
Citerade dig ovan från den andra MLB-tråden, men svaret lämpar sig bättre här.
Jag förstår faktiskt vad du menar. Själv hyser jag samma agg mot de som säger att de håller på Real Madrid eller Barcelona och höjer de till skyarna. Det är som att slå in öppna dörrar, det blir ingen spänning. Det är roligare att hålla på klubbar som kämpar och krigar på ett annat plan, men som fortfarande har samma fina historia och tradition. Jag håller på Sunderland i fotboll exempelvis, långt innan de senaste "framgångarna" (i det här fallet att bli en stabil mittenklubb i Premier League). Därför är mina sympatier för Yankees förvånande även för mig, men det började helt enkelt med att jag läste en bok om Lou Gehrigs livsöde, såg The Pride of the Yankees (filmen om Gehrig) och läste om hur stora stygga New York Giants tvingade bort Yankees från Polo Grounds på 20-talet och byggde sitt imperium och sina framgångar därefter. Jag blev såld.
Min första tv-bevittnade MLB-match var White Sox mot Twins. Faktum var att White Sox kittlade mitt intresse lite, men så läste jag om Black Sox-skandalen med bland annat Sverige-bekantingen Risberg och kände att det inte var något jag ville bekanta mig med. Då framstod till och med George "Jag värvar Winfield, gör honom snuskigt rik och sedan förstör allt" Steinbrenner som ett from lamm
Har sett MLB-baseboll på Yankee Stadium, Dodger Stadium, Angel Stadium och Oakland Coliseum. Den förstnämnda var helt magisk trots en relativt tråkig match. Yankees har verkligen värnat om det traditionella blandat med ett modernt tänk. Jag är glad att det inte blev ytterligare en retropark av det hela. Bäst stämning var det på Dodger Stadium, det var magiskt och jag är glad att vi hamnade på de lite billigare sektionerna med bara latinamerikaner - de var sjukt initierade och exalterade!
MiLB-baseboll har jag bara sett i Las Vegas (AAA) ännu, men det var skönt avslappnat och något jag kommer att försöka se mer av när nästa resa bär av. $60 på Yankee Stadium räckte till en plats bakom en "foul pole", $60 på en MiLB-match räcker till en dugout-plats, diverse ätbart och ett par öl.