Jag har tänkt mycket på det och bollat fram och tebax om hur våra liv hade sett ut om våra föräldrar hade väntat en vecka eller gjort det en vecka tidigare.
Tex.
* skulle jag vara lika snygg\ful som jag är
* skulle jag vara lika begåvad
* kanske jag skulle vara rik i dag
* hade jag träffat min nuvarande fru
* mfl
eller hade allt sett annorlunda ut ?
Vad tror ni.
Diskutera gärna allt som har med ämnet att göra!
haha har också tänkt på det fleera gånger. Men jag vet inte vad jag ska skriva för de är klart jag hade varit annorlunda men på vilket sett vet jag ej.
Kanske jag hade varit en tjej!!! tack o lov så är jag inte det...
Tror denna skulle fungera bättre i filosofiforumet.
Men det är en rätt intressant tanke. Inget jag själv tänkt, men jag brukar själv ofta tänka att typ "om jag sket i att se matchen skulle vi vinna den" och liknande.
Jag har tänkt mycket på det och bollat fram och tebax om hur våra liv hade sett ut om våra föräldrar hade väntat en vecka eller gjort det en vecka tidigare.
Tex.
* skulle jag vara lika snygg\ful som jag är
* skulle jag vara lika begåvad
* kanske jag skulle vara rik i dag
* hade jag träffat min nuvarande fru
* mfl
eller hade allt sett annorlunda ut ?
Vad tror ni.
Diskutera gärna allt som har med ämnet att göra!
Då hade du inte funnits! Det räcker att de väntat en sekund senare så skulle antagligen just din spermie ha fått en annan startplats i satsen av miljoner spermier.
Då hade alltså inte blivit du (din spermie) som kommit först till ägget utan din "teoretiska" bror eller syster som blivit en människa barn istället..
Då hade du inte funnits! Det räcker att de väntat en sekund senare så skulle antagligen just din spermie ha fått en annan startplats i satsen av miljoner spermier.
Då hade alltså inte blivit du (din spermie) som kommit först till ägget utan din "teoretiska" bror eller syster som blivit en människa barn istället..
Jag har tänkt så oxo, men om det skulle bli min "teoretiske bror" skulle det kunna vara jag ?
tänkandet är kanske så som när man tänker på livets mening eller universums storlek
Det beror ju helt på hur du ställer dig till liv överhuvudtaget. Med en strikt fysikalistisk ståndpunkt hade inte "du" existerat, medan en person som tror på en världssjäl hade resonerat ungefär som du.