Citat:
Ursprungligen postat av stinapina72
jag har akassa på drygt 8000kr/mån efter skatt.jag blir utförsäkrad mitten av mars..
sonen drar in 1773kr/ till hushåll.
dottern drar in 2400kr/mån till hushåll.
båda barnen är vuxna.sonen studerar på gymn och har 550kr/mån till nöje. dottern är arbetslös som jag.
hon får grundbelopp av soc och behåller en ok slant själv.
våra utgifter är på drygt 16000kr i månaden-så jag tog banklån för kunna bo kvar i hyresrätt och pengarna är slut denna månad..
jag är inget ego och största utgifterna är hyran på 7000kr samt lån på ca 2500kr.maten försöker vi hålla på 2500kr för alla tre..
får väl tala om-fast det syns kanske i bugeten-att jag inte har råd med eget busskort.vi äger inga tillgångar.
ingen bil,ingen tv,ingen data(sitter hos granne).har mobiler utan finesser.(300kronors för kunna nå varann)
har försökt sälja kläder utan framgång så nu får dom gå till hemlösa i stället.(vi har vuxit ur alla stora kläder och lär inte komma i dom igen.)
snart bor vi i rännstenen..och framöver kanske det är vi som tar emot fönödenheter som hemlösa.
ja ni undrar nog varför dottern inte jobbar..svårt få jobb om man inte klarar av stanken av hamburgare el om man inte klarar av sitta i telefon eller tränga sig på folk..alla passar inte för alla jobb som finns för unga.sonen pluggar hårt och har inte ork att jobba extra på kvällar.men han söker helg jobb..
jag hoppades slippa skriva om det men såg flera klaga ang min dotter,så känner jag måste förklara..
dottern är inte som andra i sin ålder.hon har begränsningar som gör att hon inte kan ta arbete som alla andra i hennes ålder.jag tänker inte lämna ut mer..
visst jag skulle väl nämnt när jag skrev inlägg,men jag lever med henne och glömmer ibland bort att andra inte kan förstå utan förklaring.japp mitt fel ni var några som slösa energi med att spy galla
beträffande banklån-det tog jag när jag hade arbete för att lätta på skulder.jag tog lite större lån till sämre tider och det behövdes ju..
sen beträffande hyran.det är inte lätt byta bostad när man är arbetslös.och jag har kollat runt efter billigare tre-vilket varit svårt att finna.
nu har jag börjat en provanställning på deltid som ligger 1.49 min restid enkel väg bort.
lönen är ungefär som akassan så behöver ju mer jobb och fortsätter söka givetvis.
någon fråga om jag sökt bostadsbidrag.
jag tjänar för mycket om året och bor för stort.
man räknar upp till 80kvm med ett barn.vi har 88 med klädkammare och stora hallar.
men eftersom min vuxna dotter bor hemma så räknar dom bort 24kvm på henne oavsett att hon inte betalar el har tillgång till den ytan.
alltså inget bostadsbidrag..