2011-02-28, 21:05
Medlem
Vet inte om detta är någon nyhet men fick denna länk av en kompis:
http://www.tidibalans.se/

Företaget som tydligen står bakom detta är http://www.amway.se som enligt en snabb googling har vissa kopplingar till pyramidverksamhet.

Utan att göra någon djupare analys så luktar detta pyramidspel lång väg. Tex genom att sätta igång att prata visioner, hitta trender, vara först etc. Men inte ett ord som svara på "Hur???"

Är själv inte spekulant som vad dom nu vill sälja utan vill bara få feedback från er.
Citera
2011-02-28, 22:55
Medlem
Detta har jag hört talas om också. Mina päron som blev inbjudna av någon släkting, men det luktade för mycket triangspel så de avstog.

Det var också någon typ av hälsoprodukter.

Någon mer info än så har jag tyvärr inte.
Citera
2011-02-28, 22:58
Medlem
Finans.killens avatar
Amway är väl inte pyramidspel utan snarare ett MLM? eller?
Citera
2011-02-28, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s0ffpotatis
Detta har jag hört talas om också. Mina päron som blev inbjudna av någon släkting, men det luktade för mycket triangspel så de avstog.

Det var också någon typ av hälsoprodukter.

Någon mer info än så har jag tyvärr inte.

Kan det varit NuSkin? Jag blev erbjuden detta för inte så länge sedan?
Citera
2011-02-28, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Amway är väl inte pyramidspel utan snarare ett MLM? eller?

Inte så insatt i terminologin, lust att ge en kortare sammanfattning?
Citera
2011-02-28, 23:23
Medlem
Macla002s avatar
Stinker pyramidspel lång väg. Jag var på ett anway-intro-möte för några år sen. Så genomskinligt dåligt. "För en mindre investering". Man ska alltså betala den snubben för att vara en del av hans franchise och kränga skitdåliga produkter till överpriser.

Det är inriktat till idioter, på mötet jag var på fanns bara idioter och det var någonting sektliknande hos deltagarna. Direkt efteråt sliter en person i mig helt lyrisk och säger "bra va, bra va?!?! Kom och skriv på några papper hos mig så får du OCKSÅ vara en del av det här fantastiska!!!", men när man frågar folk om de har bevis på att de tjänat si eller så mycket är det ingen som har det. Har inget problem att lura idioter på pengar men va fan...
Citera
2011-03-01, 01:48
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plainvanilla
Inte så insatt i terminologin, lust att ge en kortare sammanfattning?

"MLM brukar av förespråkare presenteras som en legitim och erkänd form av marknadsföring som säljer varor eller tjänster samtidigt som de aktivt rekryterar och utbildar fler försäljare till verksamheten. Kritiker menar ofta att strukturen är bedräglig och ofta används för att kamouflera vad som i lagens mening eller i praktiken är pyramidspel."

http://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%A4...rs%C3%A4ljning

Det ena är lagligt och kräver inte att det tillkommer nya deltagare hela tiden, det andra kräver nya deltagare för att gå runt och kallas pyramidspel.

Amway är lagligt även om det kanske inte ger en fet lön.
Citera
2011-03-01, 18:08
Medlem
Luciditys avatar
Jag tycker det låter som "köp min produkt så att jag blir rik istället för att du blir det".
Citera
2011-03-01, 18:53
Medlem
bernankes avatar
Företagande och företagsekonomi => Företagsskvaller

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem