2011-02-28, 20:36
Medlem
Hej. Vet inte om denna tråden ligger helt rätt men har ju ändå med mat att göra så.. Hur som helst, min far håller på att byta kök, och han funderar på att köpa en sån ugn som har mikrovågsugn och vanlig ugn i samma grej, istället för att ha dem ovanpå varandra. Är det någon som vet hur bra dessa fungerar och om det är värt att skaffa en sån istället för två separata ugnar?

MVH
Citera
2011-03-01, 12:11
Bannlyst
Personligen är jag tveksam. Microvågsugnar har en begränsad livstid, medan vanliga ugnar kan hålla hur länge som helst.

Har du separata ugnar så om micron pajar är det ju bara att åka på Rusta och köpa en ny för 300 kronor.

Fast jag inser att det är bekvämt (och kanske lite snyggare ochså) att ha båda i samma paket.
Citera
2011-03-01, 14:56
Medlem
morkfromorks avatar
Har en sån, en dyrare modell. I 'ugnsläge' är den ganska klen, att grädda en pizza/bröd tar typ 3ggr tiden i en vanlig ugn. Och att grädda en djup form går knappt alls. Det finns ett direkt samband mellan antal watt och gräddningstid, kolla upp innan köp
Citera
2011-03-01, 18:09
Medlem
Hm, ja livslängden är helt klart viktig, man vill ju inte punga ut med 10k för att byta bara för att micron pajar. Ska kolla på de olika modellerna de hade att välja mellan och så får vi se hur det blir. Tack för svaren!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in