2011-02-28, 18:34
Medlem
Har schysst färsk pasta och fin lammkorv, nu funderar jag på att koka det tillsammans, så att korven får smaksätta pastan lite. Är det dumt? Nån som provat?
Citera
2011-02-28, 18:46
Medlem
sommarlovs avatar
Jag brukar göra så med soyakorv, fettet gör pastan lite blank och fin.

Har även kokat ägg samtidigt...!
Citera
2011-02-28, 19:06
Medlem
Gilis avatar
mitt ex, den dumma kossan kokade alltid kokkorv och makaroner tillsammans! men hon är dum i huvudet och jag smakade aldrig! hon sa att de va gott. så kör om du är dum..
Citera
2011-02-28, 19:12
Medlem
SportquattroS1s avatar
Det går alldeles utmärkt och du får mindre disk.
Citera
2011-02-28, 23:40
Medlem
Provade, blev inte 10 av 10, men visst funkade det, nu hade jag lammkorv men näsa resultatet får du nog av vanlig kokkorv och snabbmakkisar
Citera
2011-03-01, 00:21
Medlem
Tegiss avatar
Färsk pasta brukar man väll koka någon minut eller två så att den skulle ta smak från korven som antagligen behöver koka längre känns inte så troligt. Sen tycker jag att finare korvar ska grillas/stekas/in i ugnen för att komma till sin fulla potential.
Citera
2011-03-01, 00:23
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gili
mitt ex, den dumma kossan kokade alltid kokkorv och makaroner tillsammans! men hon är dum i huvudet och jag smakade aldrig! hon sa att de va gott. så kör om du är dum..

Så det du säger är:

*andra gör det, hävdar att det är gott
*Du har aldrig gjort det, hävdar att det är äckligt (iaf så jag tolkar "om du är dum")

?

Själv föredrar jag att koka min korv med lök, lagerblad och pepparkorn, men har man bråttom så ser jag inga problem med en liten genväg som sparar disk.
Citera
2011-03-01, 10:24
Bannlyst
Det går alldeles utmärkt! Även om färsk pasta kanske går lite väl fort.

Själv brukar jag ofta låta ägg, korv, grönsaker eller t.om. potatis koka med pastavattnet.

Det sistnämnda förutsätter givetvis att man skivar upp dom lite innan.
Citera
2011-03-01, 10:28
Medlem
Brunsjus avatar
Om du har en stor kastrull kan du göra korvspindlar! Ta en korv. Stick spagetti genom korven tills den liknar något slags sjöborre. Placera korven försiktigt i kokande vatten och åtta minuter senare har du en tjusig korvspindel. Perfekt att bjuda på i finare sammanhang.
Citera
2011-03-01, 11:56
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gili

Gnäll inte över att ditt ex kokade kokkorv, min kvinna kokar grillkorv!
Citera
2011-03-01, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunsju
Om du har en stor kastrull kan du göra korvspindlar! Ta en korv. Stick spagetti genom korven tills den liknar något slags sjöborre. Placera korven försiktigt i kokande vatten och åtta minuter senare har du en tjusig korvspindel. Perfekt att bjuda på i finare sammanhang.
Suveränt! Suvveränt!
Citera
2011-03-01, 20:05
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunsju

Var det inte en rysk specialitet? Minns när dom länkade bilder här i matforumet förut, såg bara äckligt (på ett icke matmässigt sätt) ut. Som typ kärnavfall som det växte mask ur.

Hittade;
http://englishrussia.com/index.php/2...aired-sausage/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in