Som rubriken lyder har jag fröjävliga ilningar i mina tänder just nu.
t.o.m när jag åt en banan kändes det..
Vad är det snabbaste sättet att få bort det?
Ska nämligen ut o käka på restaurang imorgon med några polare så skulle vara skönt om det kune försvinna eller förbättras tills då.
Riktigt så snabbt som till imorron kan ju bli knivigt men kuta ut och köp Sensodyne tandkräm. Hade samma problem för ett tag sen och det gick över på några dagar i alla fall.
Gör det sen till en vana att alltid använda sån. Enligt mig det enda som funkar på ilningar iaf...
Borsta tänderna med någon annan tandkräm. Vissa nya tandkrämer har mikropartiklar som kan irritera tänderna och skapa ilningar, till förmån för att ge vitare tänder då.
Ilningar i tänderna kan även vara ett första symtom på en hel del sjukdomstillstånd, går det inte över bör du kolla med läkare för att få det utrett.
Jag hade grymt jobbiga ilningar för många år sen, och min tandläkare påstod att jag var för hårdhänt när jag borstade tänderna och "borstade bort emaljen". Det försvann så fort jag följde rådet att bara låta den glida över tänderna istället för att trycka för kung och fosterland!
Det slutade med att jag sprang ner till närmaste affär o köpte Sensodyne.
Så nu har jag borstat några omgångar och får helt enkelt hoppas på det bästa..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!