2011-02-28, 17:21
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissClueless
Vacker = Tidlöst utseende. Fin balans. Bra symmetri.

Snygg = Välvårdad, ser bra ut och är attraktiv, men inte tillräckligt för att räknas som vacker

Söt = Gullig som ett barn alt. attraktiv, men når inte upp till att räknas som snygg

Du rangordnar dem alltså? Så tänker inte jag alls.
Citera
2011-02-28, 19:02
Medlem
aranduels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexOnTop
Min uppfattning (jag är av det kvinnliga könet)

När man snackar om män
Snygg: Förmodligen en "manlig man", allmänt goodlooking. Inte så djup mening, man syftar bara på de yttre attributen.
Söt: Antingen en man som ser lite barnslig ut, eller den andra meningen (för mig) att någon är söt kan vara att personen har humor och är allmänt söt/gullig till sättet. Dvs, snäll och ödmjuk, rolig. T.ex "nämen vad söt han är", behöver inte alls ha något med utseendet att göra.
Vacker: Jag tror inte att vacker kan passa in på män. Faktiskt.

När man snackar om kvinnor
Snygg: Även någon man oftast skulle kalla sexig. Starka drag, lite av ett androgynt utseende, oftast.
Söt: Samma mening som för männen.
Vacker: Syftar endast på de yttre attributen, någon som ser oskuldsfullt sexig ut. Jag tänker mycket på grekiska gudinnor när jag ser ordet vacker.... Någon som både är sexig och söt, kanske?

Hm, angående det där med att "vacker" inte passar in på män. Jag tycker att det finns män det passar in på. Det är män jag tycker är rent estetiskt vackra, men det är män jag är sällan attraherad av (smaksak). Johnny Depp är ett exempel. Fin symmetri, allt är så perfekt att han är en fröjd att titta på men han är ingen core-shaker i och med att hans attribut är så "mjukt" vackra på något sätt. Ett annat, mer konkret exempel är bloggaren Dennis. (dennism.se, eller nåt i den stilen). Där har ni en kille som är vacker som en dag, men som jag inte är attraherad av.
Citera
2011-02-28, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Du rangordnar dem alltså? Så tänker inte jag alls.

Lite förenklat kanske, men något åt det hållet.

Gullig, söt och fin är ju även något en person kan vara i sättet och en intressant personlighet smäller ju helt klart högre än ett vackert ansikte vad gäller attraktion. Iaf för mig.
Citera
2011-02-28, 19:57
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aranduel
Ett annat, mer konkret exempel är bloggaren Dennis. (dennism.se, eller nåt i den stilen). Där har ni en kille som är vacker som en dag, men som jag inte är attraherad av.

Haha, visst är han snygg, men han måste ju vara bög?
Jag menar: http://dennism.se/images/2011/img_6543ju_134433780.jpg
Citera
2011-02-28, 20:29
Medlem
AlexOnTops avatar
Citat:
Hm, angående det där med att "vacker" inte passar in på män. Jag tycker att det finns män det passar in på. Det är män jag tycker är rent estetiskt vackra, men det är män jag är sällan attraherad av (smaksak). Johnny Depp är ett exempel. Fin symmetri, allt är så perfekt att han är en fröjd att titta på men han är ingen core-shaker i och med att hans attribut är så "mjukt" vackra på något sätt. Ett annat, mer konkret exempel är bloggaren Dennis. (dennism.se, eller nåt i den stilen). Där har ni en kille som är vacker som en dag, men som jag inte är attraherad av.

Johhny Depp hade jag klassat som snygg, och bloggaren Dennis som ful och konstig.
Jag försökte googla fram bilder på vackra män men misslyckades, de passade alltid bättre in på antingen söt eller snygg. De bilder som kom närmast att vara vackra såg mer ut som kvinnor än män...
Citera
2011-02-28, 20:34
Medlem
kolits avatar
Söt: det någon säger för att visa "jag vill aldrig på något sätt vara mer än kompis med dig nu eller i framtiden inte ens om du var den enda killen utan aids i hela världen"

Snygg: Det är en flörtig komplimang i de flesta fall dock kan det missbrukas ironiskt relativt ofta exempel"FAN VA DU ÄR SNYGG ", alternativt något tjejer säger sinsemellan till någon som egentligen är ful för att de vill vara snälla.

Vacker: Det är något man säger till folk som verkligen har piffat upp sig, typ som TS nämnde en tjej som ska gifta sig alternativt bal sammanhang och liknande. Man har liksom gått "over the top" ifrån vardagen då de oftast är snygga bara.
Citera
2011-02-28, 20:49
Medlem
aranduels avatar
Citat:
Haha, visst är han snygg, men han måste ju vara bög?
Jag menar: http://dennism.se/images/2011/img_6543ju_134433780.jpg

HAHA förvisso, men vacker är han väl ändå? Sätt på snubben en lång peruk och du har en redig brud. (Är förresten tjej själv, om jag inte sagt det innan)
Citera
2011-02-28, 20:53
Medlem
aranduels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexOnTop
Johhny Depp hade jag klassat som snygg, och bloggaren Dennis som ful och konstig.
Jag försökte googla fram bilder på vackra män men misslyckades, de passade alltid bättre in på antingen söt eller snygg. De bilder som kom närmast att vara vackra såg mer ut som kvinnor än män...

Ja, alltså, manlig skönhet är väl rätt androgynt. Tror min åsikt beror på enkelheten och symmetrin i ansiktsdragen som någon sa... Är verkligen inget Twilight-fan och snubben är överskattad men Robert Pattinson är en annan vacker man enligt min åsikt. Och Denzel Washington är en vacker man liksom svenske Andreas Wilson (eller tja, i synnerhet på denna bild http://finaprillan.blogg.se/images/2010/andreas-wilson-2_85001815.jpg)

Edit: Tar tillbaka Denzel. Tänkte mer på filmer och den utstrålning jag sett där, utan någon vidare google-pics-reasearch.
Vilket i och för sig får mig att undra om inte utstrålningen har något med just skönhet att göra?
Senast redigerad av aranduel 2011-02-28 kl. 20:56.
Citera
2011-02-28, 21:02
Medlem
MissMemes avatar
Jag tycker oftast att vackra män har något som är lite "off" som gör dem intressanta att titta på utan att för den delen bli Brad Pitt snygga. Adrien Brody är ett sådant exempel.

Söta killar kopplar jag oftast till killar som ser lite charmigt busiga ut, pojkaktiga i sitt utseende snarare än skäggstubb och knullrufs.

Snygga killar är väl det lite mer traditionella manliga utseendet som finns på varenda reklampelare. Fast rätt attityd och kläder kan göra nästan vilken kille som helst snygg om dom vet hur de ska göra det bästa med sig själva.
Citera
2011-02-28, 21:08
Medlem
Citat:
Ja, alltså, manlig skönhet är väl rätt androgynt. Tror min åsikt beror på enkelheten och symmetrin i ansiktsdragen som någon sa... Är verkligen inget Twilight-fan och snubben är överskattad men Robert Pattinson är en annan vacker man enligt min åsikt. Och Denzel Washington är en vacker man liksom svenske Andreas Wilson (eller tja, i synnerhet på denna bild http://finaprillan.blogg.se/images/2010/andreas-wilson-2_85001815.jpg)

Ja, Andreas Wilson är verkligen helt otroligt fin.

http://www.fanpix.net/0643925/014448947/ondskan-picture.html
Citera
2011-02-28, 21:46
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissMeme
Jag tycker oftast att vackra män har något som är lite "off" som gör dem intressanta att titta på utan att för den delen bli Brad Pitt snygga. Adrien Brody är ett sådant exempel.

Tänker du på näsan då eller?
Citera
2011-02-28, 22:50
Medlem
MissMemes avatar
Citat:
Tänker du på näsan då eller?

Vad ska jag säga, jag är en sucker för stora näsor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera