2011-02-28, 14:47
Medlem
Bromsklosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogbergs
Dock så är klimatet på börsen inte lika tillfredställande just nu som för 6 månader sedan men det svänger om 2-3 månader!

På vilket sätt är det inte tillfredsställande? Vad är det för typ av affärer du gör?

Sist, men inte minst, hur vet du att det svänger om några månader? Bara den insikten i sig borde du kunna tjäna pengar på!
2011-02-28, 14:51
Medlem
Stoppa madrassen med minst 10 mille.
Då har du lite pengar kvar ifall allt skulle skita sig
Sen köper du ett hotell någonstans utanför Sverige där marknaden är påväg upp
2011-02-28, 14:56
Medlem
Köp en gård och börja odla bomull. Sedan anställer du bara svarta människor som bomullsplockare och ger dom en okej lön, säg 25000 efter skatt. Arbetarna måste bära höftskynke och kalla dig för husbonden/mästare.

Sedan är det bara att köpa en kvällstidning och njuta av all moralpanik.
2011-02-28, 14:58
Medlem
stevielads avatar
Låt mig få några miljoner så visar jag dig hur man verkligen ska spendera pengar
2011-02-28, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koenstig
Fastigheter känns inte så lockande med tanke på att jag tror att "bobubblan" är på intåg. När räntan stiger har folk helt enkelt inte råd. Kanske om ett tag när fastighetspriserna rasat och om dom ändrar lagen om att hyra ut i andra hand.

Inte sugen på dollar, känns som den kommer rasa ordentligt inom en inte alltför lång framtid. Kolla bara på hur mycket valuta centralbanken pumpat ut under/efter krisen.

Bobubblan bidrar till färre bjudningar på lägenheter. Skulle tro att det är nästan bättre att investera då. Det vare det varje fall för mig.
2011-02-28, 15:05
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koenstig
Vad skulle ni göra? Om ni har 50 miljoner kronor som ni är ute efter att få en så stor värdeökning som möjligt de närmaste 10 åren.

"When there's blood on the streets, buy property"

Sannolikt kommer snart priserna att rasa på lägenheter, fastigheter, osv.

Lite kyla, och du kommer göra ditt livs klipp.
2011-02-28, 15:06
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peekaboo90
Växla in alla pengarna till euro eller pund, båda ligger väldigt lågt just nu. Sen när dom stiger så växla till svenska igen!

Då är man ju dum i huvudet.

Om man tror på en värdeökning så snackar man med närmaste valutahandlare, de brukar kunna ge upp mot 300 * hävstång!
Då snackar vi!
2011-02-28, 15:07
Medlem
Energi olja, kol, kärnkraft (Ej subventionsberoende energikällor som vind och elsolceller)
Livsmedel Jordens befolkning ökar och jordbruksmarken krymper pga förstörda jordar och människans utbredning
Läkemedel Vårdsektorn expanderar kontinuerligt
2011-02-28, 15:07
Medlem
Tempas avatar
Skänka mig 5k då då jag inte har råd med hyran denna månad. Du vet karma!
2011-02-28, 15:08
Medlem
Statsobligationer är det absolut säkraste... ligger just nu på 3,2% ränta för en tio-årig obligation... Om du skulle låsa pengarna hos banken ska du alltså inte få mindre än 3,2% vilket gör att du med din (troll)summa säkert kan få upp mot 3,5-3,7%
2011-02-28, 15:12
Medlem
zozolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoSexuellMuslim
Tror på att köpa fastigheter/marker. Har en stabil ökning i pris..
Jag med, köp ett helt hyreshus i tex Solna, Årsta och såna områden som börjar bli mer populära.
Hus förfaller, men läget är det som alltid är värt.
2011-02-28, 15:16
Medlem
Bromsklosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletprofet
Bobubblan bidrar till färre bjudningar på lägenheter. Skulle tro att det är nästan bättre att investera då.

Menar du att det höga prisläget gör att få vill köpa och därför får man lägenheter billigt? Då är ju priset högt längre! Förklara gärna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in