2011-02-28, 11:29
Medlem
Intressant videoserie om bipolär sjukdom: http://www.youtube.com/watch?v=Db8AYSrs2kk
Citera
2011-02-28, 14:12
Medlem
asdf011s avatar
Har bara tittat i 40 sekunder, men tack för länken. Verkar intressant.

Jag har biolär sjukdom typ II.

Edit
Intressant, blev faktiskt inspirerad till att youtuba vidare och lära mig mer. Kul att man kände igen sig i beskrivningarna också, även om han förmodligen är typ 1-bipolär.
Senast redigerad av asdf011 2011-02-28 kl. 14:54.
Citera
2011-02-28, 19:08
Medlem
Alla är olika, ibland blir jag lite stött när man får höra att "vissa räds att utforska sig själva" när man inte håller med.
Citera
2011-03-01, 11:13
Medlem
Ingoteras avatar
Har sett igenom del 1 & 2 nu. Är själv bipolär.
Känner igen mig själv i det de beskrev i den första delen om att man förut har haft ett skal man levt i. För mig började krisen med att det var en del problem i familjen, jag mådde allmänt dåligt och orkade inte med skola eller jobb utan att veta varför (har inte fått min diagnos först ganska nyligen) och att mitt ex var otrogen mot mig. Detta ledde till en period av missbruk och extremt dåligt mående vilket jag till väldigt stora delar kommit ur nu.

Nu är min livssyn helt annorlunda och jag tar inte livet speciellt allvarligt alls. Bryr mig inte alls lika mycket om materiella ting, framgång, utseende osv. Saker som förut kändes som stora hinder i livet är numera bara en del av livet.
Som de nämnde i videon att man börjar bry sig mer om människor i ex Afrika har jag väl börjat göra mer. Men har inte gjort något och lär nog inte göra något åt det, iaf inte på en ekonomisk nivå. Anser inte att det är upp till mig som enskild individ att göra något åt det då all världens svält skulle kunna botas enkelt ifall de rikare länderna gick samman och hjälptes åt.

Jag har inte själv vart med om någon uppenbarelse/egodöd som de beskrev i filmen. Men har haft liknande svagare upplevelser på hallucinogena droger. Det har nog haft en viss inverkan på mitt sätt att tänka.

Men jag tror verkligen inte att det är så mycket vanligare att få sådanna här tankebanor ifall man är bipolär. Räcker nog med bara en allvarligare depressiv period, någon form av psykos, hallucinogena droger eller en kombination av dem.

Jag tycker dessutom att killen låter lite väl mycket new age/shroomeater. För som intrycket att de är lite väl insöade i sitt svampätande ungefär vilken enligt mig ger ett lite oseriöst intryck.
Kan även lika vara någon som försöker samla på sig lite pengar från stackars manisk människa.
Citera
2011-03-01, 12:51
Medlem
Cruella de Vils avatar
Vem är det som pratar i filmen, är det honom det handlar om? Vem var det som låg bältad? Vet någon om den här finns att köpa?

Jag har kommit igenom del 1-3. Den är intressant. Coola bilder.
Citera
2011-03-01, 17:40
Medlem
Ingoteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruella de Vil
Vem är det som pratar i filmen, är det honom det handlar om? Vem var det som låg bältad? Vet någon om den här finns att köpa?

Jag har kommit igenom del 1-3. Den är intressant. Coola bilder.
Han berättar bla om sig själv. Att han varit med om det men även om minst en annan person. Han beskriver hur upplevelserna i allmänt kan upplevas verkar det som.
Det är inte han som berättar på den bilden. Påminner lite om 'Pink' i Pink Floyd The Wall men är inte säker.
Citera
2011-03-01, 19:40
Medlem
Cruella de Vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingotera
Han berättar bla om sig själv. Att han varit med om det men även om minst en annan person. Han beskriver hur upplevelserna i allmänt kan upplevas verkar det som.
Det är inte han som berättar på den bilden. Påminner lite om 'Pink' i Pink Floyd The Wall men är inte säker.
Ah okej, tack för infon! Bältesbilden var lite läskig. Men intressant serie, ska se vidare på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in