2011-02-28, 02:40
Medlem
Efter att ha suttit i timmar och installerat windows och vriga program skulle jag gra en ghost image av min dator, men nu verkar allt ha varit frgves.

Ghostprogrammet stannar efter omstart och endast timglaset visas inne i ghostprogrammet. Detta r det minsta problemet, fr jag kan klara mig utan ghost.

Nu nr jag vill skippa ghost och komma till windows igen s hnder inget. Har provat reseta, stnga av datorn, men inget hnder. Det dr pc-dos programmet gr igng hela tiden och jag lyckas inte ta mig till windows.

Finns det ngot stt att ta bort detta eller mste jag formatera om allt igen och brja frn brjan med windows installation? Hoppas nn kan ge nt tips, snt hr r skrmmande.

Edit: Bara fr att krngla till det nnu mer fick jag fr mig att problemet skulle lsas om jag tog bort den tillflliga partitionen som ghost skapat p 10MB, s jag raderade den rakt av i win-xp installationsprogram. Nu fr jag upp Reboot and select proper boot device or insert boot media in the selected boot device and press any key. Och nr jag vljer hrddisken s kommer samma meddelande upp igen, om och om.

Nu blir det att tmma flaskan. Tacksam om nn skrivit nt tips till imorgon(idag) som rddar fanskapet, annars r det bara att brja om frn brjan.
Senast redigerad av flashfever 2011-02-28 kl. 03:18.
Citera
2011-02-28, 05:07
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vilken version / utgva av Windows samt Norton anvnder du?
Citera
2011-02-28, 12:46
Medlem
Jag anvnder Windows Xp med service pack 2 och Norton Ghost 2003. Jag har en annan lite ldre dator hemma med exakt samma operativsystem och p den fungerar det perfekt. Men p denna nyare dator s gick det inte. Nt tips?
Citera
2011-02-28, 13:43
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Aha, nu har jag en aning negativ erfarenhet ifrn Norton Ghost och d versioner ifrn 2002 - 2004. Men har du provat med ngot annat program? Ta te.x detta verktyg -> http://www.macrium.com/default.asp eller detta verktyg -> http://www.acronis.com/homecomputing...age/index.html
Citera
2011-02-28, 13:48
Medlem
Tack CyrusG, jag fr prova de alternativa backupprogrammen sen. Just nu behver jag komma in till windows, vilket inte gr, s d antar jag att det bara terstr att formatera (igen).
Citera
2011-02-28, 13:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Om du nu ska gra en ominstallation s tar grna en nyare version av XP. Grna med SP3 inbakad.
Citera
2011-02-28, 13:55
Medlem
Okej, det ska jag gra. Tack.
Citera
2011-02-28, 15:04
Medlem
Reagan86s avatar
Oftats d de blir problem i ghost s brukar de oftast vara hrddiskfel. Inte alltid men ofta. Har man en felande/strulande disk s testa stll in ghost p force cloning undre misc. De ha hjlpt mig mnga gnger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in