2011-02-28, 02:40
Medlem
Efter att ha suttit i timmar och installerat windows och övriga program skulle jag göra en ghost image av min dator, men nu verkar allt ha varit förgäves.

Ghostprogrammet stannar efter omstart och endast timglaset visas inne i ghostprogrammet. Detta är det minsta problemet, för jag kan klara mig utan ghost.

Nu när jag vill skippa ghost och komma till windows igen så händer inget. Har provat reseta, stänga av datorn, men inget händer. Det där pc-dos programmet går igång hela tiden och jag lyckas inte ta mig till windows.

Finns det något sätt att ta bort detta eller måste jag formatera om allt igen och börja från början med windows installation? Hoppas nån kan ge nåt tips, sånt här är skrämmande.

Edit: Bara för att krångla till det ännu mer fick jag för mig att problemet skulle lösas om jag tog bort den tillfälliga partitionen som ghost skapat på 10MB, så jag raderade den rakt av i win-xp installationsprogram. Nu får jag upp Reboot and select proper boot device or insert boot media in the selected boot device and press any key. Och när jag väljer hårddisken så kommer samma meddelande upp igen, om och om.

Nu blir det att tömma flaskan. Tacksam om nån skrivit nåt tips till imorgon(idag) som räddar fanskapet, annars är det bara att börja om från början.
Senast redigerad av flashfever 2011-02-28 kl. 03:18.
Citera
2011-02-28, 05:07
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vilken version / utgåva av Windows samt Norton använder du?
Citera
2011-02-28, 12:46
Medlem
Jag använder Windows Xp med service pack 2 och Norton Ghost 2003. Jag har en annan lite äldre dator hemma med exakt samma operativsystem och på den fungerar det perfekt. Men på denna nyare dator så gick det inte. Nåt tips?
Citera
2011-02-28, 13:43
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Aha, nu har jag en aning negativ erfarenhet ifrån Norton Ghost och då versioner ifrån 2002 - 2004. Men har du provat med något annat program? Ta te.x detta verktyg -> http://www.macrium.com/default.asp eller detta verktyg -> http://www.acronis.com/homecomputing...age/index.html
Citera
2011-02-28, 13:48
Medlem
Tack CyrusG, jag får prova de alternativa backupprogrammen sen. Just nu behöver jag komma in till windows, vilket inte går, så då antar jag att det bara återstår att formatera (igen).
Citera
2011-02-28, 13:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Om du nu ska göra en ominstallation så tar gärna en nyare version av XP. Gärna med SP3 inbakad.
Citera
2011-02-28, 13:55
Medlem
Okej, det ska jag göra. Tack.
Citera
2011-02-28, 15:04
Medlem
Reagan86s avatar
Oftats då de blir problem i ghost så brukar de oftast vara hårddiskfel. Inte alltid men ofta. Har man en felande/strulande disk så testa ställ in ghost på force cloning undre misc. De ha hjälpt mig många gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in