2011-03-02, 04:10
Medlem
Bukfetmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Han skrev manus till Plastposen som jag tyckte var en riktigt rolig film när jag såg den för kanske 20 år sedan. Det kan mycket väl vara så att den har åldrats rätt mycket.

http://no.wikipedia.org/wiki/Plastposen

Ja.

"Plastposen" vore kanske något att köra en fredagskväll på SVT i stället för alla trista filmer och TV-serier med Tom Hanks, Görel Crona och Gabrielle Anwar. Filmen fick dock endast 5.5 av 10 möjliga hos IMDb, vilket i och för sig inte behöver betyda att den inte kan vara sevärd.

Ja.

Vad som bekymrar mig och tynger mitt härta en smula är att Sverre Anker Ousdal dessvärre medverkar i filmen. Jag minns honom med förfäran från Hans Alfredsons annars så utmärkta "Falsk som Vatten". Sverre påminner mig om en känguru på något sätt och jag vet inte om han passar in i en film tillsammans med Jon. Har du fortfarande koll på samspelet mellan Jon och Sverre i filmen efter alla dessa år? Fick Jon komma fram med sin unika humor eller fick Sverre för stor plats i sin rollfigur som bankrånare?

Ja.

Tack för tipset i alla fall! Det ska bli intressant att se om filmen fortfarande finns att hitta på VHS.

Ja.
Citera
2011-03-02, 04:17
Medlem
Bukfetmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Själv tycker jag att det är ett intressant knep som får läsaren att verkligen läsa texten istället för att bara titta på texten.

Tack!

Ja.

Ska hälsa min gamla lärarinna i svenska det om jag träffar henne.

Ja.
Citera
2011-03-02, 04:48
Medlem
Bukfetmas avatar
Citat:
Jon Skolmen spelade även "Rolf" i norska versionen av Rena rama Rolf.

Ja?

Det måste vara "D'ække bare, bare Bernt" du menar? TV-serien fick bara 2.7 av 10 möjliga på IMDb

Ja.

Det måste ha varit en riktig jävla skitserie i så fall. Jag förstår inte vad Jon hade att göra i ett sådant förbannat missfoster till plagiat. Antagligen någon jävla kretin på norsk television som lockat in Jon med löfte om rikedom och gratis sprit. Jag ger mig dock fullständigt fan på att Jon inte fick se ett ruttet jävla öre för sin medverkan. Men så visades ju tydligen skiten på TV3 också. Var det inte på TV3 som det där smällfeta äcklet Jan Stenbeck jobbade? Han stoppade väl pengarna i egen ficka och gick till någon delikatessbutik och köpte gåslever och kaviar som han åt medan han våldförde sig på en minderårig nigeriansk prostituerad. Fy fan, jag blir så jävla förbannad i bland...

Ja.

Annars tycker jag att Jon borde passa bra i en TV-serie som riktar sig till hela familjen. Jag tänker på "Fredrikssons fabrikk" med Magnus Härenstam och Aud Schønemann (Fleksnes mamma) i huvudrollerna. Jon vore ju som klippt och skuren som direktören i fabriken. Tänk er samspelet mellan Jon och Aud i dialogerna! Det skulle ha blivit en riktig dundersuccé.

Ja.
Citera
2011-03-02, 04:53
Medlem
Bukfetmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bafzel
On topic, Skolmen är rolig men inte världens roligaste man.

Ja?

Tråkigt att du tycker så, men smaken är väl som baken antar jag.

Ja.
Citera
2011-03-05, 19:33
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukfetma
Ja?

Det måste vara "D'ække bare, bare Bernt" du menar? TV-serien fick bara 2.7 av 10 möjliga på IMDb

Ja.

Det måste ha varit en riktig jävla skitserie i så fall. Jag förstår inte vad Jon hade att göra i ett sådant förbannat missfoster till plagiat. Antagligen någon jävla kretin på norsk television som lockat in Jon med löfte om rikedom och gratis sprit.
Ja.

Verkar vara rätt konstigt att serien har så lågt betyg med tanke på att den amerikanska originalversionen the honeymooners är en extremt omtyckt serie och även den svenska, holländska och polska versionen.
The honeymooners har 9 på IMDB
holländska 7,1
Rena rama Rolf 6,4
Polska 6,1
Intressant är att filmen från 2005 med Cedric the Entertainer och Gabrielle Union har 2,8.
Sedan undrar jag om det är något fel på bedömningarna nästan alla filmer har mellan 7 och 8 poäng vilket egentligen är rätt högt och dessutom kan mycket bra filmer och tv serier få låga poäng. Dessutom nyckeln till frihet är inte tidernas bästa film.
Citera
2011-03-08, 01:06
Medlem
Bukfetmas avatar
Citat:
Verkar vara rätt konstigt att serien har så lågt betyg med tanke på att den amerikanska originalversionen the honeymooners är en extremt omtyckt serie och även den svenska, holländska och polska versionen.
The honeymooners har 9 på IMDB
holländska 7,1
Rena rama Rolf 6,4
Polska 6,1
Intressant är att filmen från 2005 med Cedric the Entertainer och Gabrielle Union har 2,8.
Sedan undrar jag om det är något fel på bedömningarna nästan alla filmer har mellan 7 och 8 poäng vilket egentligen är rätt högt och dessutom kan mycket bra filmer och tv serier få låga poäng. Dessutom nyckeln till frihet är inte tidernas bästa film.

Ja.

Jag orkar inte mer ska jag be att få tala om för er! Det är så in i bomben orättvist hur andra människor betygsätter filmer och TV-serier! Hur skulle NI känna det om någon betygsatte ER med ett sådant dåligt betyg? Inte så mysigt skulle jag tro.

Ja.

Nu ska vi se nyktert på det här och inte dra förhastade slutsatser. Det är ändå väldigt få som har röstat så att jag misstänker att det enkom är människor som är ute efter att förstöra som röstar och gör sig till. Hur kan man vara så funtad? Det går verkligen över mitt förstånd... Snipp, snapp snorum - hej Basalorum!

Ja.

Det är bra att du är på min sida Avsiktaren. Nu tar vi tag i det här och kommer in i matchen du och jag. Jag står för vad jag tycker! Hej Basalorum! Jag tänker inte vika mig en tum för fasiken! Nu kör vi hårt du och jag! Nu kör vi hårt på Jon Skolmen du och jag!

Ja!

Hej Basalorum!
Citera
2011-06-04, 22:38
Medlem
Neighbourhoodspacemans avatar
Han är skön somfan i första sällskapsresan, annars vetifan om han är så jäkla bra.
Citera
2011-06-10, 09:19
Medlem
kallekulakilles avatar
Världens roligaste känns som en överdrift, men en hel del kul saker har han gjort.
Citera
2011-06-10, 09:21
Medlem
Carl Serungs avatar
Nej.

Jag tycker inte den däringa norrbaggen är rolig för fem öre. Han borde utvisas till Uzbekistan.

Nej.
Citera
2011-06-10, 09:51
Medlem
Enzymes avatar
Skolmen känns som en typisk 80-tals profil. Inte så creddig. Det var nog mindre konkurrens då och folk skrattade åt vad som helst. Humor åldras. Sällskapsresan håller någorlunda mennöjesmasakern/ maskinen känns ju mossigt som fan! Vad gör förresten Skolmen idag?
Citera
2011-07-18, 23:56
Medlem
Bukfetmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Nej.

Jag tycker inte
fem öre
borde utvisas

Nej.

Ja!

Jag tycker att du ska ge fulla fasiken i att svara på artiklar om du ska hålla på som du gör hela tiden! Jag skapade den här tråden för att samla allting om Jon Skolmen i den. Sedan kommer du och skriver en massa trams och annat bara för att få mig att stå i dåligt ljus inför andra användare!

Ja! Hej Basalorum!

Nu lägger du ner verksamheten och kommer in i matchen om du vill fortsätta posta artiklar i denna tråd! Jag blir så in i bomben besviken på dig och ditt beteende! Eller hur?

Ja!

Hej Basalorum! Nu sätter jag dig (och en del andra) på ignore!

Ja!

OT: Har Jon spelat seriösa roller på TV eller på filmduken? Jag tycker att han skulle ha passat bra i TV-serien "Rederiet" som visades i svensk television på 90-talet. En bra roll som skulle ha passat Jon var rollen som den elake adjutanten "Joker" som spelades av Johannes Brost (känd från Gäster med Gester"). Det är vad jag tycker.

Ja!
Citera
2011-07-19, 17:31
Medlem
Skulle det inte vara en ny sällskapsresan på g? Hoppas Jon är med i den..gillade honom i golfaren..lite stekig där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in