2011-02-27, 22:53
Medlem
Tänkte höra med er. Har en bekant som vann lite pengar på bingolotto ikväll. Trodde han. Siffror rullar fram och han har vunnit. Då bryter TV4 och spelar musik en stund, kommer senare tillbaka och då är det nyss dragna numret borta (det var vid de vanliga bingospelen).
Kan dom göra så här?! Känns enligt mig som fusk. Det var antagligen så att för många vann på det dragna numret och då ändrar TV4, alternativt att det är förbestämt vilka siffror som ska rulla fram, vilket också är jävligt fult. Jag gissar att dom gör hur dom vill, men det känns inte alls rätt att dom kan ändra nummer som är dragna.

Jag blev faktiskt riktigt upprörd när jag fick höra det. Fusk! Men vad vet jag.
Citera
2011-02-27, 22:59
Medlem
Negerbollars avatar
Absolut inte! så får dem inte göra. anmäl till dobblings myndigheten eller fan vad skiten heter. kommer säkert få tillståndet indraget evt skadestånd
Citera
2011-02-27, 23:01
Medlem
Lewens avatar
Bekräfta att det verkligen stämmer, kolla repris och se om numrerna ändrats, isåfall kan det inte vara så svårt att få ut det i media
Citera
2011-02-27, 23:02
Medlem
cannaBes avatar
Om din kompis nu inte bara har sett fel så får vi hoppas att någon spelade in det och att det kommer fram snart. Vore kul om det blir värsta grejen av det så att Loket blir tvungen att hoppa in för att tappert försöka vinna tillbaks alla pensionärer.
Citera
2011-02-27, 23:03
Medlem
DollarMakers avatar
såg faktiskt Bingolotto och spelade,det var så här,i sista 3ans Bingo .så hade Lotta
sagt nummer 58 och alla som spelade,hade markerat detta,men sen hände detta som inte
fick hända ,att maskinen som visar siffrorna,strejkade och blev helt död,och under tiden så spelade
de paus musik,ungefär en minut,sen var dragningen igång igen och nummer 58,blev ändrat till nummer 53 plötsligt,och Lotta säger 58 ska vara nummer 53.struligt värre .men maskiner är maskiner
lite skumt faktiskt,men det var i början ,när 5 eller 6 nummer var dragna.
Citera
2011-02-27, 23:10
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Om din kompis nu inte bara har sett fel så får vi hoppas att någon spelade in det och att det kommer fram snart. Vore kul om det blir värsta grejen av det så att Loket blir tvungen att hoppa in för att tappert försöka vinna tillbaks alla pensionärer.

tv4s program läggs ju upp på tv4play, tror nog inte fyran kommer mörka det.

Citat:
Ursprungligen postat av DollarMaker
såg faktiskt Bingolotto och spelade,det var så här,i sista 3ans Bingo .så hade Lotta
sagt nummer 58 och alla som spelade,hade markerat detta,men sen hände detta som inte
fick hända ,att maskinen som visar siffrorna,strejkade och blev helt död,och under tiden så spelade
de paus musik,ungefär en minut,sen var dragningen igång igen och nummer 58,blev ändrat till nummer 53 plötsligt,och Lotta säger 58 ska vara nummer 53.struligt värre .men maskiner är maskiner

Det är väl förutbestämt vilka nummer som ska dras, speciellt eftersom det numera är så pass höga vinster, 100k, en bil etc för en rätt rad. Finns ju ingen poäng i att ändra ett nummer så pass tidigt annars
Senast redigerad av wonderland 2011-02-27 kl. 23:22.
Citera
2011-02-27, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DollarMaker

Har inte pratat mer med honom mer, så jag har inte full koll. Var det så att det "bröts" direkt efter hon sagt 58 så att hon kan ha sagt fel eller var det klart att det EGENTLIGEN skulle vara 58 men att det faktiskt blev ändrat?

Det är mer än 100kr det handlar om..
Citera
2011-02-27, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Watkins
Tänkte höra med er. Har en bekant som vann lite pengar på bingolotto ikväll. Trodde han. Siffror rullar fram och han har vunnit. Då bryter TV4 och spelar musik en stund, kommer senare tillbaka och då är det nyss dragna numret borta (det var vid de vanliga bingospelen).
Kan dom göra så här?! Känns enligt mig som fusk. Det var antagligen så att för många vann på det dragna numret och då ändrar TV4, alternativt att det är förbestämt vilka siffror som ska rulla fram, vilket också är jävligt fult. Jag gissar att dom gör hur dom vill, men det känns inte alls rätt att dom kan ändra nummer som är dragna.

Jag blev faktiskt riktigt upprörd när jag fick höra det. Fusk! Men vad vet jag.

du menar detta va ?

http://www.expressen.se/nyheter/1.2346935/bingolottos-miss-i-tv
Citera
2011-02-27, 23:43
Medlem

"Lotterilagen

Det blir inga pengar till alla dem som fick bingo på siffran 58.
– Bingolotto kan inte ansvara för om en dator hänger sig. Det finns en lotterilag på hur sånt här ska ske, säger Jens Mikkelsen."

Edit: Mats hann före mig.
Citera
2011-02-27, 23:51
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland

Det är väl förutbestämt vilka nummer som ska dras, speciellt eftersom det numera är så pass höga vinster, 100k, en bil etc för en rätt rad. Finns ju ingen poäng i att ändra ett nummer så pass tidigt annars
Aha, visste inte att de la upp Bingolotto där faktiskt. Trodde inte någon ville se på det i efterhand..
Citat:
Ursprungligen postat av Mats123
du menar detta va ?

Hahahaha!

Citat:
Hon har spelat Bingolotto i många år men aldrig fått bingo.
Bu fucking hu
Citera
2011-02-28, 00:12
Medlem
DollarMakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Watkins
Har inte pratat mer med honom mer, så jag har inte full koll. Var det så att det "bröts" direkt efter hon sagt 58 så att hon kan ha sagt fel eller var det klart att det EGENTLIGEN skulle vara 58 men att det faktiskt blev ändrat?

Det är mer än 100kr det handlar om..

det bröts direkt,när Lotta säger 58,alla hade hunnit markera sitt nummer,sen stannade, maskinen
och efter någon minut,så gick den igång och Lotta säger 58 ska bort,det är 53 som gäller,hon
sa detta flera ggr.även på slutet också.sa tanten som vann 25000 måste ha haft väldigt dålig hörsel
nej 53 ska det vara för nummer 58 kom aldrig...
Citera
2011-02-28, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland

Är du dum på riktigt eller?
Jobbar själv i bingobranchen, (på företag som säljer / sköter lotterierna ) , och jag kan säga dig, det är inte förutbestämt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in