2004-09-03, 09:45
Medlem
MisterGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Får väl ta detta som ett alternativ.
Visst vore det betydligt enklare utan minderårig.
Det är inte lämpligt att vara sig själv i barnnärvaro alla gånger.
Men i desperat brist på andra alternativ!
Så en lösning är klart på gång.

Kanske skitskallen tom sitter här på Flashback.
Vad säger du din jävel om mitt problem?

Jag måste bara påpeka en sak. Rent juridiskt så gör denna tatueraren inget brottsligt . Socialskyddsnämnden fastslog nyligen att det inte ska vara en 18 års gräns för att tatuera sig.

Men moraliskt sett så gör han grymt fel som tatuerar folk under 18.

Jag har haft en kille hos mig som var 17 ½ han tog med sin mamma för att visa på att han fick. ( jävligt trevlig kärring vi snackade skit bra länge )

Han gjorde en tribaldrake på skuldran. Det tycker jag var ganska oskyldigt

Mitt samvete är iaf rent !
Citera
2004-09-03, 10:56
Medlem
Citat:
Ok. Dom killarna känner jag till.
Det är en mera precis riktning jag önskar.
Har ingen lust att slå svaret ur mina döttrar.
Det finns betyligt bättre måltavla.

Döttrarna har fostrats av någon, kanske av dig. Tatueraren har förmodlingen inte tvingat in dom från gatan eller hotat med våld om de inte kom in till honom. Tjatiga småbrudar kan göra mycket för att få sin vilja igenom, och dessutom vara djävligt övertygande.

-"har ingen lust att slå svaret ur mina döttrar", Är det så din uppfostran har varit tidigare så förstår jag att du har problem. Det är bara den svage som slår eller ens funderar på det. Banna dig själv och ingen annan

Var en god far/pappa och sätt gränser så slipper du problemen.
Citera
2004-09-04, 00:53
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lobben
Döttrarna har fostrats av någon, kanske av dig. Tatueraren har förmodlingen inte tvingat in dom från gatan eller hotat med våld om de inte kom in till honom. Tjatiga småbrudar kan göra mycket för att få sin vilja igenom, och dessutom vara djävligt övertygande.

-"har ingen lust att slå svaret ur mina döttrar", Är det så din uppfostran har varit tidigare så förstår jag att du har problem. Det är bara den svage som slår eller ens funderar på det. Banna dig själv och ingen annan

Var en god far/pappa och sätt gränser så slipper du problemen.

Det spelar ingen roll om dom frivilligt gått in till tatueringssalongen.
Ingen av dom är ens femton år och det syns tydligt.
Att tatuera någon så ung är betydligt värre än att köpa ut brännvin.
Gaddningen sitter livet ut.
Har haft en del heta diskussioner med döttrarna, en trodde att det bara var att ta bort den om man lessnade.
Själv har jag sett både det ena och än det andra resultatet av borttagningar.
Det ser fördjävligt ut.
Själv är jag gaddad sedan 16-17 års åldern och har väl sett den i spegeln i snart 30 år, vill bara meddela att man lessnar på att titta på skiten efter ett tag.

Har ingen lust att slå svaret ur mina döttrar, nej det har jag inte.
Och hur du får till det att jag sysslat med sådant tidigare överstiger min fattningsförmåga.
Kan bara meddela att det finns vissa problem som man ställs inför som frånskild pappa, man har inte alltid kollen på vad ungarna hittar på.
Men gaddpelles namn kommer nog fram förr eller senare.
Citera
2004-09-05, 02:28
Medlem
Citat:
Har haft en del heta diskussioner med döttrarna, en trodde att det bara var att ta bort den om man lessnade.
Det ser fördjävligt ut.
Själv är jag gaddad sedan 16-17 års åldern och har väl sett den i spegeln i snart 30 år, vill bara meddela att man lessnar på att titta på skiten efter ett tag.

Och hur du får till det att jag sysslat med sådant tidigare överstiger min fattningsförmåga.
Kan bara meddela att det finns vissa problem som man ställs inför som frånskild pappa, man har inte alltid kollen på vad ungarna hittar på.

Jag vill inte påstå att du brukar eller har slagit dina döttrar. Dock hade jag aldrig formulerat mig så som du gjorde. Kan lätt tolkas som att du kan tänka dig lösa problem med våld.

Visst kan jag hålla med dig att "tatueraren" begått ett misstag, dock lär dina döttrar få leva med det om inte någon är villig att ta bort det.

Själv tatuerade jag mig 14 år gammal i Köpenhamn. Vi fick inte till en början, dock såg han inte en annan möjlighet än att ge med sig. Åtta fulla grabbar i en 15 kvm stor källarlokal var ingen lycka för "T". Hans möjlighet att fortsätta verksamheten den dagen var att låta oss få som vi ville.

Det blev ett djävla liv hemma hos de flesta men skadan var ju skedd. En del gjorde om det, andra inte. Idag är jag inte ett dugg stolt över mina "bilder". Tyvärr så medger inte ekonomin att ta bort dom.
Citera
2004-09-09, 06:14
Medlem
t.montanas avatar
Citat:
Det är någon skitskalle som håller på att tatuera minderåriga här i Umeå.
Han ska vara i 40-års åldern och har tydligen som vana att gadda småtjejer.
Någon som vet vem det är?
Har en viss känsla för att träffa den mannen.

Intressant med ett drama på hemmaplan.
Jag tycker INTE att du ska försöka locka fram Thompa eller någon annan med en minderårig för att sedan ge dom en jävel. Du vill vara helt säker på vem det är innan du gör något förhastat? Det kan väl lika gärna vara något as som sitter i en sunkig källare med en tatueringspenna?
I nuläget känner jag till två killar i Umeå som tatuerar privat/svart.
Hitta rätt "gärningsman" och kör hårt!

Jag förstår att du är lack.
Citera
2004-09-10, 02:16
Medlem
StigAllans avatar
Ska kanske köra med muta?
Då bör namnet komma på löpande, men jag vill inte att mina döttrar ska var golnissor.
Dilemmat är stort.
Citera
2004-09-11, 02:07
Medlem
t.montanas avatar
Kommer du någon vart? Golnissor? Spelar det någon roll om de nu säger sanningen?
Citera
2004-09-14, 14:54
Bannlyst
...

Tompa är en trevlig man.
Det finns många fler som gör svart. black black.
I know their names.
Kontakta mig om du skulle intressera dig kära pappa orolig.
Citera
2004-09-14, 16:43
Medlem
Capones avatar
Citat:
Det ser fördjävligt ut.

Som redan nämnts så är det inte förbjudet att gadda folk som är under 18, så jag förstår inte hur du kan se det som ett värre brott än langning.

Förstår att det är svårt att hålla koll på ungarna, men det är ändå ditt ansvar.
Citera
2004-09-14, 20:36
Medlem
pr00zaks avatar
Någon minimiålder måste det väl ändå finnas????

Att gadda småtjejer som är 14-15 år gamla borde i alla fall vara straffbart.
Citera
2004-09-15, 00:30
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Som redan nämnts så är det inte förbjudet att gadda folk som är under 18, så jag förstår inte hur du kan se det som ett värre brott än langning.

Förstår att det är svårt att hålla koll på ungarna, men det är ändå ditt ansvar.

Det är förbjudet att langa folköl från livsmedelsaffären, folkisar brukar inte ställa till med någon större fylla och är borta dagen efter.

Att förstöra huden på småbarn är en helt värdelös sysselsättning som utförs av penningkåta kluddnisse och skiten sitter för livet.
Skam över en sådan inställning till vuxenansvar.

Oavsett om det vär laglig eller inte är det inte tillåtet i mina tankegångar.
Skitstöveln bör omedelbart sluta upp med att gadda barn under 18.
Citera
2004-09-15, 00:37
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lobben
Jag vill inte påstå att du brukar eller har slagit dina döttrar. Dock hade jag aldrig formulerat mig så som du gjorde. Kan lätt tolkas som att du kan tänka dig lösa problem med våld.

I vissa fall kan jag tänka mig att lösa problem med våld.

Men inte när jag har att göra med mina barn.
I någon annan tråd så skrev jag att jag slagit ett barn löst efter att jag fått en lusing av henne. Då daskade jag till henne och förklarade starkt att mig slår man inte och ingen annan heller.
Efter det så har jag inte haft några konflikter med mina barn som urartat i våld.
Denna händelse är nu en 5-7 år sedan.
Tycker att jag lyckats bra på den fronten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in