• 1
  • 2
2011-04-05, 15:22
Medlem
Citat:
Det man också bör ha i åtanke är att vattenfall har infört anställningsstopp och har satt STORA sparkrav på alla avdelningar och personal är ganska underbemannad så man kan ju tänka sig hur det känns att jobba för en sådan organisation!
Angående vad???
Citera
2011-04-05, 15:44
Medlem
Du är lustig du speedy_83.. Först håller du på att Vattenfall är ett bra företag som minsann inte ska skämmas för att dom gör vinster på våra bekostnad o att du minsann inte lider av höga kostnader. Sen börjar du berömma dom för det miljöarbete dom gör, som vi betalar, o hur vägledande dom är på det. Ungefär den livsbejakande drift som får vilket företag i världen att fungera då man måste forska för att få nya produkter för att överleva. Sen på ditt sista inlägg så kommer något slags beklagande iallafall ang dom stackar som jobbar på nämda bolag?? Men det var ju därför jag startade denna tråden för att visa vilket skitbolag det är.Jag tycker du ska gå ut o jämföra o se om du verkligen har fått ett "kanonpris" som du säger o sen byta så kanske det börjad hända saker i nämda bolag o det blir ett bättre bolag. Eller egentligen bara fortsätt o lukta på blommorna.....
Citera
2011-04-05, 23:48
Medlem
van.hoogstratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
jag tycker inte vi ska köpa elbolagens argumentation rakt av...

Det är visst alltid låg nivå i vattenmagasinen och allt vad det är, ändå kan vi tydligen exportera en massa el... läst om att ignalina var stängt och de bara har rysk gas att tillgå, men de hoppades att ledningen vi håller på att bygga till balikum snart är klar så de kan få el härifrån...

vi har tydligen råd att bygga ledningar till utlandet (för att vi ska kunna importera el därifrån) jag är ganska säker på åt vilket håll elen kommer att gå i de ledningarna, och då lär elen öka ändåmer...

Elpriset styrs av nivån i vattenmagasinen.
Sedan att det brist i vattenmagasinen kan ju bero på:
http://www.energinyheter.se/2011/02/...xande-elexport
Citera
2011-04-06, 00:03
Medlem
danielito69s avatar
Vattenfall är statligt så det är svårt att helt bli av med dom.
Gå med i denna så blir det kanske billigare, det har funkat för oss många år www.kundkraft.se
Senast redigerad av danielito69 2011-04-06 kl. 00:04. Anledning: stavfel
Citera
2011-04-06, 00:10
Medlem
Vattenfall är den enda leverantören, som jag känner till, där man kan få kärnkraftsmärkt el specificerat på räkningen.
Det är värt några kronor extra tycker jag, sen är det rätt skönt att få tyst på andra elförsäljare genom att säga "Ok ditt erbjudande kan vara intressant ...om ni kan erbjuda 100% kärnkraftsmärkt el?"
Citera
2011-04-06, 00:19
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveittome
Hur länge ska svensken ta den upp i rektum o bara le utan att göra något åt saken. En enkel sak är att byta bolag o det omedelbart!!!!O SLUTA TA DEN DÄR BAK!!!!!!!!!!!!
Hur hade du tänkt dig det skulle gå till?
Citera
2011-04-06, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giveittome
Du är lustig du speedy_83.. Först håller du på att Vattenfall är ett bra företag som minsann inte ska skämmas för att dom gör vinster på våra bekostnad o att du minsann inte lider av höga kostnader. Sen börjar du berömma dom för det miljöarbete dom gör, som vi betalar, o hur vägledande dom är på det. Ungefär den livsbejakande drift som får vilket företag i världen att fungera då man måste forska för att få nya produkter för att överleva. Sen på ditt sista inlägg så kommer något slags beklagande iallafall ang dom stackar som jobbar på nämda bolag?? Men det var ju därför jag startade denna tråden för att visa vilket skitbolag det är.Jag tycker du ska gå ut o jämföra o se om du verkligen har fått ett "kanonpris" som du säger o sen byta så kanske det börjad hända saker i nämda bolag o det blir ett bättre bolag. Eller egentligen bara fortsätt o lukta på blommorna.....

Det är inte alls konstigt, eftersom jag inte har några problem med dem som företag och jag vet att de jämförelsevis med tex EON har en låg vinst och vinstprognos närmsta åren, och att de faktiskt har kostnader. Sen har jag inte vad jagkommer ihåg sagt att de är miljövänliga för det är de inte då de förstör massor av naturliga vattenplatser för sällsynt fisk. Kärnkraften är ju dock ganska miljövänlig så länge det inte smäller..

Det är en helt annan sak att helt plötsligt då under läget som jag ovan beskrivit att börja betala ut väldigt höga bonusar osv. När övrig personal sägs upp och får avstå årliga lönehöjningar. Sen är mitt elpris mycket konkurrenskraftigt än men när det går ut är det mycket möjligt att jag hittar ett bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in