Citat:
Ursprungligen postat av giveittome
Du är lustig du speedy_83.. Först håller du på att Vattenfall är ett bra företag som minsann inte ska skämmas för att dom gör vinster på våra bekostnad o att du minsann inte lider av höga kostnader. Sen börjar du berömma dom för det miljöarbete dom gör, som vi betalar, o hur vägledande dom är på det. Ungefär den livsbejakande drift som får vilket företag i världen att fungera då man måste forska för att få nya produkter för att överleva. Sen på ditt sista inlägg så kommer något slags beklagande iallafall ang dom stackar som jobbar på nämda bolag?? Men det var ju därför jag startade denna tråden för att visa vilket skitbolag det är.Jag tycker du ska gå ut o jämföra o se om du verkligen har fått ett "kanonpris" som du säger o sen byta så kanske det börjad hända saker i nämda bolag o det blir ett bättre bolag. Eller egentligen bara fortsätt o lukta på blommorna.....
Det är inte alls konstigt, eftersom jag inte har några problem med dem som företag och jag vet att de jämförelsevis med tex EON har en låg vinst och vinstprognos närmsta åren, och att de faktiskt har kostnader. Sen har jag inte vad jagkommer ihåg sagt att de är miljövänliga för det är de inte då de förstör massor av naturliga vattenplatser för sällsynt fisk. Kärnkraften är ju dock ganska miljövänlig så länge det inte smäller..
Det är en helt annan sak att helt plötsligt då under läget som jag ovan beskrivit att börja betala ut väldigt höga bonusar osv. När övrig personal sägs upp och får avstå årliga lönehöjningar. Sen är mitt elpris mycket konkurrenskraftigt än men när det går ut är det mycket möjligt att jag hittar ett bättre.