• 1
  • 2
2011-04-05, 15:22
Medlem
Citat:
Det man ocks br ha i tanke r att vattenfall har infrt anstllningsstopp och har satt STORA sparkrav p alla avdelningar och personal r ganska underbemannad s man kan ju tnka sig hur det knns att jobba fr en sdan organisation!
Angende vad???
Citera
2011-04-05, 15:44
Medlem
Du r lustig du speedy_83.. Frst hller du p att Vattenfall r ett bra fretag som minsann inte ska skmmas fr att dom gr vinster p vra bekostnad o att du minsann inte lider av hga kostnader. Sen brjar du bermma dom fr det miljarbete dom gr, som vi betalar, o hur vgledande dom r p det. Ungefr den livsbejakande drift som fr vilket fretag i vrlden att fungera d man mste forska fr att f nya produkter fr att verleva. Sen p ditt sista inlgg s kommer ngot slags beklagande iallafall ang dom stackar som jobbar p nmda bolag?? Men det var ju drfr jag startade denna trden fr att visa vilket skitbolag det r.Jag tycker du ska g ut o jmfra o se om du verkligen har ftt ett "kanonpris" som du sger o sen byta s kanske det brjad hnda saker i nmda bolag o det blir ett bttre bolag. Eller egentligen bara fortstt o lukta p blommorna.....
Citera
2011-04-05, 23:48
Medlem
van.hoogstratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
jag tycker inte vi ska kpa elbolagens argumentation rakt av...

Det r visst alltid lg niv i vattenmagasinen och allt vad det r, nd kan vi tydligen exportera en massa el... lst om att ignalina var stngt och de bara har rysk gas att tillg, men de hoppades att ledningen vi hller p att bygga till balikum snart r klar s de kan f el hrifrn...

vi har tydligen rd att bygga ledningar till utlandet (fr att vi ska kunna importera el drifrn) jag r ganska sker p t vilket hll elen kommer att g i de ledningarna, och d lr elen ka ndmer...

Elpriset styrs av nivn i vattenmagasinen.
Sedan att det brist i vattenmagasinen kan ju bero p:
http://www.energinyheter.se/2011/02/...xande-elexport
Citera
2011-04-06, 00:03
Medlem
danielito69s avatar
Vattenfall r statligt s det r svrt att helt bli av med dom.
G med i denna s blir det kanske billigare, det har funkat fr oss mnga r www.kundkraft.se
Senast redigerad av danielito69 2011-04-06 kl. 00:04. Anledning: stavfel
Citera
2011-04-06, 00:10
Medlem
Vattenfall r den enda leverantren, som jag knner till, dr man kan f krnkraftsmrkt el specificerat p rkningen.
Det r vrt ngra kronor extra tycker jag, sen r det rtt sknt att f tyst p andra elfrsljare genom att sga "Ok ditt erbjudande kan vara intressant ...om ni kan erbjuda 100% krnkraftsmrkt el?"
Citera
2011-04-06, 00:19
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveittome
Hur lnge ska svensken ta den upp i rektum o bara le utan att gra ngot t saken. En enkel sak r att byta bolag o det omedelbart!!!!O SLUTA TA DEN DR BAK!!!!!!!!!!!!
Hur hade du tnkt dig det skulle g till?
Citera
2011-04-06, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giveittome
Du r lustig du speedy_83.. Frst hller du p att Vattenfall r ett bra fretag som minsann inte ska skmmas fr att dom gr vinster p vra bekostnad o att du minsann inte lider av hga kostnader. Sen brjar du bermma dom fr det miljarbete dom gr, som vi betalar, o hur vgledande dom r p det. Ungefr den livsbejakande drift som fr vilket fretag i vrlden att fungera d man mste forska fr att f nya produkter fr att verleva. Sen p ditt sista inlgg s kommer ngot slags beklagande iallafall ang dom stackar som jobbar p nmda bolag?? Men det var ju drfr jag startade denna trden fr att visa vilket skitbolag det r.Jag tycker du ska g ut o jmfra o se om du verkligen har ftt ett "kanonpris" som du sger o sen byta s kanske det brjad hnda saker i nmda bolag o det blir ett bttre bolag. Eller egentligen bara fortstt o lukta p blommorna.....

Det r inte alls konstigt, eftersom jag inte har ngra problem med dem som fretag och jag vet att de jmfrelsevis med tex EON har en lg vinst och vinstprognos nrmsta ren, och att de faktiskt har kostnader. Sen har jag inte vad jagkommer ihg sagt att de r miljvnliga fr det r de inte d de frstr massor av naturliga vattenplatser fr sllsynt fisk. Krnkraften r ju dock ganska miljvnlig s lnge det inte smller..

Det r en helt annan sak att helt pltsligt d under lget som jag ovan beskrivit att brja betala ut vldigt hga bonusar osv. Nr vrig personal sgs upp och fr avst rliga lnehjningar. Sen r mitt elpris mycket konkurrenskraftigt n men nr det gr ut r det mycket mjligt att jag hittar ett bttre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in