Citat:
Ursprungligen postat av giveittome
Du r lustig du speedy_83.. Frst hller du p att Vattenfall r ett bra fretag som minsann inte ska skmmas fr att dom gr vinster p vra bekostnad o att du minsann inte lider av hga kostnader. Sen brjar du bermma dom fr det miljarbete dom gr, som vi betalar, o hur vgledande dom r p det. Ungefr den livsbejakande drift som fr vilket fretag i vrlden att fungera d man mste forska fr att f nya produkter fr att verleva. Sen p ditt sista inlgg s kommer ngot slags beklagande iallafall ang dom stackar som jobbar p nmda bolag?? Men det var ju drfr jag startade denna trden fr att visa vilket skitbolag det r.Jag tycker du ska g ut o jmfra o se om du verkligen har ftt ett "kanonpris" som du sger o sen byta s kanske det brjad hnda saker i nmda bolag o det blir ett bttre bolag. Eller egentligen bara fortstt o lukta p blommorna.....
Det r inte alls konstigt, eftersom jag inte har ngra problem med dem som fretag och jag vet att de jmfrelsevis med tex EON har en lg vinst och vinstprognos nrmsta ren, och att de faktiskt har kostnader. Sen har jag inte vad jagkommer ihg sagt att de r miljvnliga fr det r de inte d de frstr massor av naturliga vattenplatser fr sllsynt fisk. Krnkraften r ju dock ganska miljvnlig s lnge det inte smller..
Det r en helt annan sak att helt pltsligt d under lget som jag ovan beskrivit att brja betala ut vldigt hga bonusar osv. Nr vrig personal sgs upp och fr avst rliga lnehjningar. Sen r mitt elpris mycket konkurrenskraftigt n men nr det gr ut r det mycket mjligt att jag hittar ett bttre.