Flashback bygger pepparkakshus!
2004-09-02, 20:06
Medlem
Kanqins avatar
Kom hem från mönstringen idag och blev så kallat befriad från tjänst. Kanske var det dumt att säga nej då jag av någon konstig anledningen tyckte om och stå där när den där kille sprang runt och skrek.

Men frågan är vad man ska göra istället för att springa runt och leka krig. Lumpen är ju perfekt om man inte orkar göra något själv. Och jag är fast besluten om att lumpen är ett väldigt bra sätt att utvecklas. Men vad finns det för andra grejer som är lite balla som man kan göra.

Tråkiga idéer är ju t.ex att ta ett segt lagerjobb och tjäna pengar till ingen nytta. Jag är ute efter idéer som kan skapa lite karaktär. Kul att göra nått som verkligen låter en utvecklas. Har själv dåligt med idéer men något utomlands låter ju spännande. Eller få nått skitjobb på någon kryssare skulle säkert kunna vara kul.

Ni har inte andra idéer ni vill dela med er av?
Citera
2004-09-03, 15:30
Medlem
Åk utomlands och jobba i något år.. = erfarenhet

Annars är volontärarbete och dyl ett bra alternativ..
Citera
2004-09-03, 20:41
Medlem
MrMurphys avatar
Gå till sjöss?
Citera
2004-09-03, 21:43
Medlem
Boddies avatar
Utbilda dig till matros-ja dom vill ha utbildade matroser nu för tiden gå sen till sjöss. Kul men jävligt trisst ibland. Ta en sista minuten till lämplig semesterort och gå till villken krog som hellst och ta ett jobb som inkastare. Du tjänar runnt 20-30 euro+dricks och det är festa och ha kul på kvällarna (ja du får till 99% dricka på arbetstid ha ha) sen sola och bada på dagarna/eftermiddagarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in