Hej har ett jätteproblem med min nya burk. Har äntligen fått alla mina gamla hårdiskar att funka så att bios och win hittar dom men nu när jag precis har installerat om xp så fryser sig bilden i xp helt random tider. Alltså har Bild och allting snurrar så som moderkort,GPU,CPU ect men musen och tangentbordet fastnar och måste starta om.
Kan tillägga att jag har haft problem med 2 tidigare hårdiskar men när jag tar bort dom så hittar inte min nya HD windows alltså NTRLD saknas eller DISK BOOT FAUILURE kommer fram. Så utesluta en eller flera hårdiskar verkar inte funka. Har installerat om xp 3 gånger på en vecka nu. Börjar tröttna rejält då datorn är helt ny. Och med windows 7 64-bit så får jag BSOD (Bluescreen) för min EQL_DRIVER_LESS_OR_EQUAL eller nåt sånt på min wpn111xx.sys så därför jag ville ha xp men det verkar bara strula mer. Behöver wpn111 eftersom det är mitt trådlösa usb för min NETGEAR.
Har även testat allt förutom memtest än så länge här är alla värden
GPU:25-30 grader
CPU: Med CPU stability test 52 C annars 40C
Datorn då:
AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition
Gigabyte GA-890GPA-UD3H
500GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II
Corsair 4GB (2x2GB) Value Select DDR3 1333MHz
Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC
Corsair VX 550W 80+ KAMPANJ!
Du säger själv att det är ditt Netgear WPN111 som ger blåskärm så varför inte skaffa ett nytt trådlöst nätverkskort? Helst kanske ett internt PCI-Express. Har du kollat om det finns nyare drivrutiner på netgears hemsida?
Du säger själv att det är ditt Netgear WPN111 som ger blåskärm så varför inte skaffa ett nytt trådlöst nätverkskort? Helst kanske ett internt PCI-Express. Har du kollat om det finns nyare drivrutiner på netgears hemsida?
Japp hade den som var till windows 7 men fick även BSOD där med och därför jag installerade XP istället
Kolla alla jumprar och bygling på hårddiskar , att det är helt rätt. Om det är på cable select, ställ dom manuellt på hur du byglat dom. Googla bygla hårddiskar om du inte förstår.
Prova ta ut ett ramminne, starta och se om felet går bort, om inte prova ta ut de andra och sätt tillbaks det du tog ut först, och prova starta då.
Får du NTLDR så prova installera om. LESS_OR_EQUAL brukar oftast bero på för lite ström eller dåliga ramminnen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!