2011-02-27, 10:54
Medlem
JesperLs avatar
Fick idag tillbaka min macbook pro 13tum efter att den åkt i golvet så att skärmen slutade fungera. Nu har jag fått en ny skärm men nu när jag ska koppla upp mig står det att jag inte har något airport kort installerat... vad fan är problemet? kan det också rykt när datorn åkte i golvet? ett fall på cirkus 20 cm.
Citera
2011-02-27, 11:36
Medlem
Pappersvargens avatar
Låter mer som att en drivrutin saknas på feltexten.
När du säger att du precis har fått tillbaka datorn tar jag för givet att du har haft den iväglämnad någonstans. Om så är fallet, ring dit och/eller skicka tillbaka den.
Citera
2011-02-27, 11:54
Medlem
JesperLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
När du säger att du precis har fått tillbaka datorn tar jag för givet att du har haft den iväglämnad någonstans. Om så är fallet, ring dit och/eller skicka tillbaka den.

ja men grejebn är att jag bor i thailand, min mor tog med sig datorn hem och lämnade in den och sedan tog min far med sig datorn när dom kom hit idag... så det är ett jäkla juckel att lämna in den igen hehe...

Går det tanka ner drivrutinerna för airport någonstans?
Citera
2011-02-27, 11:59
Medlem
JesperLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen

och kan en drivrutin försvinna bara för dom byter skärm? låter lustigt tycker jag.
Citera
2011-02-27, 12:05
Medlem
Pappersvargens avatar
Allt låter lustigt. Du kan inte ringa Apples support heller gissar jag?
Citera
2011-02-27, 17:51
Moderator
Rassas avatar
Nu gissar jag lite här, men det kan vara så att den som bytte skärm glömde att flytta över airportkortet, eller missade att ansluta kablarna till kortet. Airportkortet sitter i skärmen på MacBook Pro 13" och måste flyttas över om man byter bildskärmen.
Citera
2011-02-28, 00:38
Medlem
Mr.Kukks avatar
Ibland kan denna status visas utan direkt anledning, och lösningen är då en simpel SMC reset: http://support.apple.com/kb/ht3964

Om inte det fixade problemet så har nog service providern fuckat upp, och då är det bara att ta tillbaks datorn till dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in