2011-02-27, 00:31
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Hej,

Finns det något trevligt sätt att få OSX att automatiskt ansluta mot VPN efter inloggning?

Hur gör djur?

EDIT: Nu har jag kommit så långt, att de enda jag behöver är kommandot(rna) för att ansluta till VPN via terminalen....

Någon som vet?
Senast redigerad av AbrahamLincoln 2011-02-27 kl. 00:58.
Citera
2011-02-27, 11:03
Medlem
sandra_ns avatar
Hur kör du? OpenVPN, SSH..

Shell script eller Perl Script som du lägger in i crontab. Dock vet jag inte om macen startar om cron med re-run @reboot jobb när den har ståt i vila. Det får du testa.

Själv kör jag med Tunnelblick till en OpenVPN server. Har ställt in den så att den autostartar och autoansluter till server så fort jag öppnar locket på datorn eller startar den. Fibblar aldrig med den.. den bara startar. Så det är min rekommendation!
Citera
2011-02-27, 11:13
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra_n
Hur kör du? OpenVPN, SSH..

Shell script eller Perl Script som du lägger in i crontab. Dock vet jag inte om macen startar om cron med re-run @reboot jobb när den har ståt i vila. Det får du testa.

Själv kör jag med Tunnelblick till en OpenVPN server. Har ställt in den så att den autostartar och autoansluter till server så fort jag öppnar locket på datorn eller startar den. Fibblar aldrig med den.. den bara startar. Så det är min rekommendation!

Hur vet man om det är open VPN eller inte?
Citera
2011-02-27, 11:52
Medlem
sandra_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Hur vet man om det är open VPN eller inte?

I tunnelblick? Du har en icon vild klockan. Är den gul kör du via VPN, är den grå är du inte ansluten.

OpenVPN.. tja.. vad är det för VPN du skall ansluta till?
Citera
2011-02-27, 17:21
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra_n
I tunnelblick? Du har en icon vild klockan. Är den gul kör du via VPN, är den grå är du inte ansluten.

OpenVPN.. tja.. vad är det för VPN du skall ansluta till?

Gul ikon? Jag har inte någon gul ikon bara en VPN ikon som är svartvit som allt annat i menyraden där uppe

Jag skall ansluta till en server och för att göra det så måste jag ansluta mot ett VPN. Vad det är för typ av VPN vet jag faktiskt inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in