Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Min gamla Braun Minipimer klarar av att vispa grädde utan speciella insatser. Förmodligen kör den på lägre varv. Den är på endast hundra W.
Nu har den spruckit i själva huvudet. Blir att köpa en ny för min del också. Jag går dock motsatta vägen, så i stället för en billig variant så kör jag nog på ett erkänt bra märke. Det finns ju några att välja på. Antingen en med råstyrka (Robot Coupe) eller snabbhet (Bamix). Har inte bestämt mig ännu.
~Paul~
Eller en av varje, återkom gärna med inputs. Jag har funderat på stavmixer men vill inte ha en till pryl (som våffeljärnet eller elvispen) som bara står.
Lätt att rengöra och gör mer än man trodde för det priset är väl viktiga faktorer för mig.
Lite OT: Köpte en smörgåsgrill, gick sönder efter andra gången. Nu har jag bockat till en plåtbit som låser den. Ids inte fara och klaga för 200 spänn, men efter jag använt den ett tag så skall jag utvärdera om den behövs och i så fall antingen göra om den plastdetaljen i aluminium så den håller eller reklamera så får dom fixa.
Håller skiten inte så känns det lite trist. Kanske värt nån krona extra.