2014-11-01, 13:17
Medlem
Hm, aldrig varit inne på pyrofans men kollade på Cobra6, de har tre st Cobra6 2G för 11 EUR och tre st Cobra6 för 14 EUR

Vad är skillnaden?
2014-11-01, 13:26
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 93T
Hm, aldrig varit inne på pyrofans men kollade på Cobra6, de har tre st Cobra6 2G för 11 EUR och tre st Cobra6 för 14 EUR

Vad är skillnaden?
Vad jag vet så är 2g med ingen liten eldfontän från början 2g sprängs dirket medans cobra 6 dröjer lite innan den sprängs. Men det ska vara samma blpvikt.
2014-11-01, 13:59
Medlem
Citat:
Grejerna skickades i onsdags och ligger för närvarande i Malmö, om inte tullen lägger sig i borde jag ha paketet måndag eller tisdag

Känner du dig smart när du skriver ut sådan info?

Citat:
Ursprungligen postat av toka82
Blir inget mer till sverige säger fans..

Nu har jag själv inte varit i kontakt med just Pfans, men att dem skulle sluta skicka helt just när rushen ska börja låter hel skumt.
-

Måste fråga dock, du bor inte i ett område där "smällare" har börjat bli ett problem?

Hörde ett rykte med tvivelaktig sanningshalt om att paket från vissa länder som går till dessa problemområden ska kollas extra noga. Ingen "insats" utan bara "extra noga".
2014-11-01, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hegge365

Eh hurså?
Är du så paranoid att du tror att tullare sitter och kollar FB för eventuella misstänkta paket?
2014-11-01, 15:00
Medlem
Citat:
Eh hurså?
Är du så paranoid att du tror att tullare sitter och kollar FB för eventuella misstänkta paket?

Polis och Tull läser Flashback dagligen
-

Paranoia? Verkligen inte, men som situationen ser ut i dagsläget när ingen riktigt vet vad som händer är det extra dumt att skriva ut onödiga saker.

Det sista jag vill är att Sverige ska bli som Nederländerna, med egen polisenhet för just pyroteknik.
2014-11-01, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toka82
Blir inget mer till sverige säger fans..
Så vänta inte för länge. .. fire stänger den 8 nov..

Va? Nej! Inte Pyrofire

Jo du har fan rätt. Står på hemsidan.
Why god, whyyyyy?
2014-11-01, 16:18
Medlem
Koncentrerats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mo
Va? Nej! Inte Pyrofire

Jo du har fan rätt. Står på hemsidan.
Why god, whyyyyy?

Gjorde precis en beställning där med en polare, så nu får vi se om paketet dyker upp så småningom..
2014-11-01, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mo
Why god, whyyyyy?

För att dem ska kunna garantera att alla som har beställt får sina orders innan nyår. Var likadant förra året, och året innan dess var det MÅNGA som fick paket i Januari
2014-11-01, 16:25
Medlem
Så här står det på pyrofire:

WARNING! WARNING! ACHTUNG! ACHTUNG!

WEBSITE CLOSING ON 8.11.2014 IN THE EARLY MORNING HOURS!
SO PLEASE MAKE ALL OF YOUR ORDERS UNTIL THIS DATE, BECAUSE OPENING WILL BE IN JANUARY 2015!

WARNING! WARNING! ACHTUNG! ACHTUNG!

SÅ där har ni en vecka till på er.
2014-11-01, 16:30
Medlem
Citat:
Polis och Tull läser Flashback dagligen
-

Paranoia? Verkligen inte, men som situationen ser ut i dagsläget när ingen riktigt vet vad som händer är det extra dumt att skriva ut onödiga saker.

Det sista jag vill är att Sverige ska bli som Nederländerna, med egen polisenhet för just pyroteknik.

Ja kollar man på youtube kan man kanske förstå varför, Holländarna kutar runt med Cobror mitt i städer och bostadsområden.

Du har rätt är kanske dumt att skylta med sånt, men nu kan jag ju inte editera mitt inlägg *doh*
2014-11-01, 21:58
Medlem
Citat:

Nu har jag själv inte varit i kontakt med just Pfans, men att dem skulle sluta skicka helt just när rushen ska börja låter hel skumt.
-

Måste fråga dock, du bor inte i ett område där "smällare" har börjat bli ett problem?

Hörde ett rykte med tvivelaktig sanningshalt om att paket från vissa länder som går till dessa problemområden ska kollas extra noga. Ingen "insats" utan bara "extra noga".

Ja nog förlorar dom på att sluta skicka när dom säljer som mest. Men så är fallet iaf.

Där jag bor är det inte många som bor och jag har aldrig tyckt att smällare varit någon problem. Men finns många som tycker det var man än bor tydligen 😠
Låter logiskt om paket börjar kollas mer noga över lag. Då alla inte är som jag och flyr till skogs för att få leka så ifred som möjligt. .....
2014-11-01, 22:23
Medlem
VemSaDets avatar
Snackade idag med pfans.
Varför dem inte skickar till sverige är för att deras levarantör vill ta högre summa än det som är nu.
Därför har de tagit bort sitt kontrakt med dem.
Och nu letar pfans efter ny levarantör som skickar till sverige med samma pris.

Tror jag får beställa från BS får bli viper 12 och andra vipers.

Ett tips köp inte cobra fån BS jag höll på lägga alla mina pengar på deras cobra 5 och tydligen så var det svartkrut och inte Blp. Så köp inte cobra från BS och förvänta er Blp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in