2012-12-31, 16:39
Medlem
Drevets avatar
Rekommenderar FPS spelat Respawnables. Bra spel att fördriva tid med och en MP som funkar hyfsat bra ändå.
Citera
2013-04-22, 16:50
Medlem
Nummer-6s avatar
Spel jag rekomenderar är Flow Free, One Touch Drawing , Airport Scanner och Candy Crush.
Citera
2013-04-22, 19:49
Medlem
Aleopas avatar
Jag vill lägga in Injustice på telefonen. Har tagit hem de på iTunes. När jag trycker på Synkronisera så säger iTunes att alla de programen i listan kommer ersätta de jag redan har. Menar de att om jag trycker på Synkronisera så försvinner alla program på telefonen för att ersättas med de som ligger i iTunes (som bara är Injustice)?
Citera
2014-07-18, 13:15
Medlem
Det här spelet tycker jag är roligt.

https://itunes.apple.com/se/app/skid...7811?mt=8&uo=4

Kanske för att det är så nytt så jag fortfarande finns med på highscore på Game Center

Ett arcade spel där man ska få så hög poäng som möjligt, ju längre man kommer ju fortare går det att samla poäng, kul sätt att slå ihjäl lite tid med, typ flapy bird
Citera
2014-08-08, 18:46
Medlem
fet-lat-cynisks avatar
I ingen speciell ordning:

Galaxy on Fire 1 och 2
Rymdpangare i 3d. Finns ett ganska omfattande köp/säljsystem, uppdragbaserat. Gratisspel men med IAP för de som vill. Bra soundtrack, roligt att spela, men storyn (om man nu kan kalla den det) är ganska medioker. GUI:n är lite uppfuckad och taffligt utförd men spelet är gratis så...

Minigore 2
Twinstick-shooter deluxe. I 2:an har de byggt ut story/taktik-elementen lite mer än 1:an. Det finns helt enkelt ingen anledning att köpa 1:an då 2:an har allt som 1:an har men bättre utfört. Köp coindoubler som IAP men inget mer så har du att göra i 20-30h garanterat för att maxa vapnen/karaktärer/låsa upp banor osv.

Edge
Rulla en kub genom olika levels så fort som möjligt. Man kan även samla saker på banorna för bättre highscore och möjlighet att låsa upp fler banor. Väldigt minimalistiskt och artsy spel.

Punch Quest
Neverending sidescroller där målet är att komma så långt som möjligt samtidigt som man gör små quests, låser upp nya färdigheter och powerups. En coindoubler är i princip ett måste om man vill låsa upp allt innan man dör. Spelet är väl egentligen inte så bra, men jag känner mig tvungen att rekommendera det eftersom jag säkert lagt ner 50h+ på det. Konceptet är helt enkelt lysande som mobilspel.

8-bit Ninja
Inte så "bra" spel heller egentligen, men konceptet funkar väldigt bra på en smartphone. Det handlar om att undvika studsande frukter genom att gå höger/vänster. Man kan aktivera powerups och sin karaktärs specialföråga för att överleva längre. Spelet är inte fantastiskt på något sätt, men konceptet är så bra och jag har lagt så mycket tid på det att jag känner mig tvingad att rekommendera det.

Space Miner
Fantastiskt spel som är som gamla Asteroids men med RPG element. Man ska farma asteroider, uppgradera sitt skepp och licenser, köpa grejor till skeppen osv. Spelmekaniken är fullkomligt lysande men storyn är nästan ännu bättre. Man garvar rakt ut vid flertalet tillfällen - kudos till de som gjort storyn. Det enda jag egentligen inte gillar med spelet är hur de ritat karaktärerna och själva den grafiska framtoningen spelet har men det går att leva med.

Zen Bound 1 och 2
Kanske inte passar alla men kommer man in i det och accepterar att det inte är ett spel som ska gå fort att spela så är det grymt bra. Går ut på att snurra in olika figurer i rep och på så vis "måla" dem. Galet välpolerade spel.

Space Invaders Infinity Gene
Space Invaders på steroider. Väldigt artsypartsy spel som utvecklas under spelets gång. Det är lite pilligt och fippligt i början men när man kommer in i det så är det lätt att tiden rinner iväg. Enkla kontroller är ett plus samt massor av spelsätt, bla kan spelet bygga banor utifrån en låt du själv väljer i din ipod.

Sword and Sworcery ep
Ett långsamt (men kort) äventyr i 8-bitsgrafik. Ljud och grafik i toppklass och tilltalar nog de lite äldre spelarna kanske. Tycker spelet känns lite skitnödigt då utvecklarna förmodligen har "försökt" att göra ett djupt och konstnärligt spel. Men det är bra och välpolerat så det blir att rekommendera det helt klart. Det är svårt att förklara hur spelet funkar, men man är en gubbe som ska utforska en ö och ibland slåss med svärd och sköld.

Hector Ep 1,2,3
Ett Point n Klick-spel i stil med Monkey Island, men mycket mer barn-o-vänligt. Man garvar rakt ut flera gånger. Handlar om en fet, korrupt polis som ska lösa diverse fall. Till sin hjälp har man diverse redskap och kollegor man kan interagera med. Precis som Monkey så är inte alltid lösningarna uppenbara utan man får ofta prova sig fram. Välgjort och polerat spel. Varje episod kostar en slant men är väl värt det.

Andra spel som förtjänar att nämnas
Enviro Bear - humor på hög nivå, spelet i sig är skittråkigt
Osmos - seeegt, men otroligt välpolerat
Ridiculous Fishing - enkla kontroller, "Udda" grafik, kul tills man hittat alla fiskar vilket tar 5h kanske?
Zombieville USA 2 - välpolerat och kul men faller på enformigheten.
Monkey Island (diverse) - köp och njut och avinstallera efteråt.
Beneath a Steel Sky - se ovan.
Hungry Shark EVO - kul ganska länge men man ledsnar till slut.
Unmechanical - köp.
Tap Tap Revenge 3 - rytmbaserat musikspel. Längesedan jag spelade, men jag vill minnas att det var kul.
Silent Age - minimalistiskt PnK-spel. Inte så polerat men en skön creepy stämning i hela spelet.
Senast redigerad av fet-lat-cynisk 2014-08-08 kl. 19:10. Anledning: tillägg av spel
Citera
2014-08-16, 19:29
Medlem
gläfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet-lat-cynisk
I ingen speciell ordning:
Tack för många bra tips!
Citera
2014-08-16, 19:45
Medlem
fet-lat-cynisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gläfs
Tack för många bra tips!
Vassegod!
Citera
2014-09-12, 19:09
Medlem
sliter-av-ballens avatar
Vill tipsa om ett bra spel. Goblin Sword. Tankade det precis och det är riktigt najs. Pixelgrafik och solida kontroller, snyggt osv osv. Har inte spelat så långt ännu men det verkar lovande. Kostar bara 7kr i nuläget också.
Citera
2014-12-29, 23:36
Medlem
Kan tipsa om några då jag även brukar spela spel på telefonen.

Hungry Shark. Bra spel som tyvärr innehåller en massa IAP men som är helt valfria.
Wayward Souls.
Hector. En trilogi som ingen fan av PnK bör missa! Väl värd pengarna.
Boson X.
Granny Smith. Kärring på rullskridskor. Roligare än vad det låter.
Devils Attorney. Man spelar som en snubbe vilken kan liknas vid advokat Seul(stavning?) i Breaking Bad. Högt produktionsbudget.
Oceanhorn. Zelda klon. Riktigt bra.
Space Miner. Asteroids med en twist.
Rimelands. Gammalt som stryk nu men funkar fortfarande på de nyare telefonerna. Riktigt kul action-RPG i topdown vy.
PocketRPG. Ett lite snällare Diablo ungefär.
GTA spelen. Inklusive Chinatown Wars. Hur mycket valuta för pengarna som helst!
Frisbee 1 & 2. Passar perfekt på telefonformatet.
Citera
2015-04-05, 11:53
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Söker efter ett spel till iPhone/iPad som uppfyller dessa krav:

- Inget köp inne i appen. Vill inte vara tvungen att vänta en viss tid innan man kan spela igen om man inte betalat. Betalar hellre en fast summa för spelet.
- Inget hoppa, springa, skjuta, döda, bygga, odla, köra bil.
- Jag gillar pussel, hidden object games, patiens, taipei, Candy Crush, dvs spel där jag måste fundera och klura lite. Gillar också spel där jag arbetar mig fram till ett mål.
- Det ska vara ett spel som jag kan spela om och om och om igen. Inte ett mordfall/historia som jag spelar bara en gång.

Vet någon om ett sånt spel? I stort sett alla spel av den typen i App Store har köp inuti appen. Vore otroligt tacksam för tips på alternativ.
Citera
2018-05-06, 16:09
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Söker efter ett spel till iPhone/iPad som uppfyller dessa krav:

- Inget köp inne i appen. Vill inte vara tvungen att vänta en viss tid innan man kan spela igen om man inte betalat. Betalar hellre en fast summa för spelet.
- Inget hoppa, springa, skjuta, döda, bygga, odla, köra bil.
- Jag gillar pussel, hidden object games, patiens, taipei, Candy Crush, dvs spel där jag måste fundera och klura lite. Gillar också spel där jag arbetar mig fram till ett mål.
- Det ska vara ett spel som jag kan spela om och om och om igen. Inte ett mordfall/historia som jag spelar bara en gång.

Vet någon om ett sånt spel? I stort sett alla spel av den typen i App Store har köp inuti appen. Vore otroligt tacksam för tips på alternativ.

Bumpar min fråga för den är fortfarande aktuell. Finns det något sådant spel eller är det helt kört?
Citera
2018-05-06, 17:33
Medlem
Tycker du borde testa Bloons TD, bättre än vad man tror och det är är ett väldigt catchy spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in