2011-02-26, 12:54
Medlem
Isilines avatar
Senaste veckan har min dator helt plötsligt frusit vid flera olika tillfällen och det enda jag kan göra är att starta om den i de lägena. Inte ens musen rör sig. Är det hårddisken som håller på att ge sig, eller kan det vara något annat?
Citera
2011-02-27, 00:19
Medlem
hasenfrasens avatar
Du har helt rätt. Det kan hårddisken - eller något annat som gett sig. Har du inga utbytesprylar att felsöka med är det rätt kört på egen hand - förutsatt att din dators operativ är uppdaterat och virusfritt.
Citera
2011-02-27, 00:28
Medlem
Isilines avatar
Jag var och köpte en extern hårddisk idag, så den håller på att göra en backup just nu. Lika bra att försöka rädda det som räddas kan innan det är för sent. De sa i affären att jag kunde komma dit med datorn på måndag, så gör de en felsökning där och installerar om (och kanske byter hårddisk) åt mig. Vi får se hur det slutar. Men tack så mycket för hjälpen! Du bekräftade det som de sa i affären (som jag inte alltid litar på), så det känns ju tryggt i alla fall. ...Även om jag är jävligt trött på att bära den här datorn upp och ned för trappor (den krånglade för två år sedan också, och då var det också hårddisken som hade gett sig!). Så tack så mycket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in