2011-02-25, 16:15
Avslutad
Jag tar normalt 225 mg, som jag har utskrivet. Men nu har jag märkt att om jag tar 550 mg så blir jag speedad, påminner om amfetamin. Har tagit det 4 dagar i rad nu, men ändå kunnat sova med monsterdoser Theralen. Men annars är det samma effekt som en mindre mängd amfetamin. Piggare, gladare, käkspänningar, m.m. Gäller bara att hålla lite koll på blodtrycket.

Nån som upplevt samma sak?
Citera
2011-02-25, 16:21
Medlem
DRD4s avatar
Ja, åt effexor och det var som att vara speedad hela tiden, taskig sexlust, torr mun, svettades, hyperaktiv, det var riktigt obehagligt! jag hatar effexor, pröva att sluta tvärt så kommer du få som elstötar igenom kroppen när nervsystemet försöker återhämta sig.
utsättningsproblem=avtändning
Citera
2011-02-25, 16:24
Bannlyst
Känner igen stötarna om man glömmer ta den på morgonen sedan pä kvällen kommer stötarna
Citera
2011-02-25, 16:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Ja, åt effexor och det var som att vara speedad hela tiden, taskig sexlust, torr mun, svettades, hyperaktiv, det var riktigt obehagligt! jag hatar effexor, pröva att sluta tvärt så kommer du få som elstötar igenom kroppen när nervsystemet försöker återhämta sig.
utsättningsproblem=avtändning
Jo, jag håller med om dem verkningarna också. Jag har bara slutat tvärt med dem i 2 dygn, efter dessa dygn mår jag fruktansvärt dåligt. Men jag har hört många som nämner det där med el-stötarna.
Citera
2011-02-25, 17:02
Medlem
Loquitas avatar
Ja. Hade 600mg utskrivet förut och ibland glömde jag att jag hade tagit, eller glömt hur många jag hade tagit och petade i mig mer och upplevde samma symtom som du, speedad, "pratig", flög omkring och skulle göra en massa saker samtidigt.. Jävligt jobbig känsla ..

Lite samma känsla som när jag skulle höja dosen på Medikinet innan kroppen vande sig.

Sen mådde jag skitrisigt när de gick ut ur kroppen. Skakig, darrig, obehagskänslor och ångest som fan..

OT: Var det du som fick välja mellan ETC och Nardil? Hur kommer det sig att du valde ETC?

EDIT: Kan ju inte ha varit 600mg på den medicinen..? Högsta rek. dosen är ju 375mg enligt fass. Kanske har blandat ihop den med någon annan av alla mina mediciner..
Senast redigerad av Loquita 2011-02-25 kl. 17:08.
Citera
2011-02-25, 22:28
Avslutad
Nja, jag fick väl inte direkt välja mellan Nardil o ECT direkt, men jag föreslog ECT:n själv, även om det var tal om Nardil. Men hursomhelst så mådde jag mycket bättre efter ECT:n, o har behållt den stämningen med hjälp av Efexor/Venlafaxin.
Citera
2011-02-26, 01:08
Medlem
lithionits avatar
att missbruka venlafaxin är inte så jävla smart, risk för serotonergt syndrom, cirkulationskollaps och anant skit :S fattar inte riktigt poängen med et
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in