Brukar ha Mississippi Belle Pankace Syrup från ICA på mina pannkakor.
Etiketten föreställer tre pannkakor på en tallrik med en skvätt syrup över.
Kan tyvärr inte lägga upp nån bild för tillfället men ni som har det hemma kan väl gå och kolla.
Vad är det som ligger ovanpå pannkakorna? Det har formen av en äggula och ser hyffsat oaptitligt ut.
Vad jag inte kan förstå är varför man har en rå äggula på pannkakorna. Dessutom så ser ytan lite insjunken och läderartad ut vilket inte är signifikant för en rå äggula... om den inte vid fototillfället legat framme i luften i ett dygn eller så???
Nån föresog en glasskula, men jag har aldrig sett en glasskula som ser så otäck ut.
Smörklick? En väldigt underlig smörklick.
En rund smörklick, skulle jag säga. Känns mest logiskt med en klick smör då amerikanska pannkakor ofta äts med whipped butter, men inte med råa äggulor eller glass.
Det är inte samma etikett som på min flaska men det kan mycket väl vara samma pannkaksportion.
Vi säger att det är en amerikansk smörklick. Vad skulle det annars kunna vara egentligen?
Men!.. Den skiljer sig ganska mycket från en svensk smörklick.
Är det vanligt att amerikanska smörklickar ser ut just så?
Är den formad med en sked eller nåt?
Den ser lite för rund och regelbunden ut för att vara formad med sked.
....eller kommer den ifrån en portionsförpackning som är typ rundad i botten?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!