2011-02-25, 09:14
Medlem
mickewalls avatar
Jag och min systers kille har tänkt att åka hoj till Skottland till sommaren. Vägen dit är väl inga större problem (bara tuta och köra landvägen via Dover-Calais), men hemresan har vi tänkt att ta vattenvägen med färja över från Skottland/norra England till Göteborg.

Men nu såg jag att dom slutat med den turen, och även många andra turer som funkar för såna som oss! Vår resa utgår från Göteborg, så det är gärna dit vi vill komma tillbaka till..

Är det någon som vet nåt om färjetransport den vägen, eller har erfarenhet från resor på motorcykel Sverige-Skottland? Vi har tänkt att va borta runt 14 dagar kanske, så landvägen tillbaka är inte riktigt aktuell tyvärr..

Tacksam för alla som har en åsikt!
Senast redigerad av mickewall 2011-02-25 kl. 09:19.
Citera
2011-02-25, 14:32
Medlem
-V-s avatar
sporthoj.com är nog ett bra forum för såna frågor
Citera
2011-02-27, 22:30
Medlem
ganglere2s avatar
Landvägen Dover-Calais?
Tror du där är land? Eller tror du att det fryser där om vintrarna? Kanske tänkte vänta till nästa istid?

Skämt å sido så går det färja mellan norra England och Bergen. Gick iaf tidigare men troligen nu också. Lite omväg hem kanske men men.
Citera
2011-02-27, 22:49
Medlem
Blueslave1s avatar
Harwich - Esbjerg är ett alternativ, sen kör man antingen landvägen via Helsingör/Helsingborg eller tar färjan från Fredrikshavn till Göteborg.
Citera
2011-02-28, 18:04
Medlem
SithBoboSiths avatar
Ett gott tips; när ni åker av färjan, stanna och gå noga igenom mentalt att det är vänstertrafik, på mc kan det bli ödesdigert annars. Försök t ex att anlända tidigt på morgontimmarna, 3-4-tiden då det knappt är trafik ute så ni kan träna utan att ett litet misstag som att köra åt fel håll i en rondell straffar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in