2004-09-01, 18:14
Medlem
terreces avatar
Kantareller. Denna av gudarna framställda fungus kan jag inte få nog av. Svampplockare är ju som alla vet ett märkligt släkte som inte vill dela med sig av sina speciella fyndplatser. Detta måste det bli ändring på.... Jag tänkte således föregå med gott exempel och lista platser jag själv har hittat gott om kantareller på. Hoppas att det inte enbart är "fluktare" här utan att denna tråd kan resultera i någon form av tipps och utbyte.

1. Torsö. Torsö är beläget strax norr om Mariestad. Hela ön bokstavligen kryllade av kantareller när jag var där förra veckan. Jag har haft det som specialställe i flera år men detta år var det någonting extra...

2. Vaxholm. Kör man från Sthlm mot Vaxholm finns möjligheten att ta den gamla vägen över Pålsundsbron. Efter denna väg finns många möjligheter att stanna till och "ge sig ut". Strax innan Pålsundsbron kan man svänga av vänster och parkera vid ett fält och därifrån promenera i önskvärd riktning.

Dessa två ställen har vid två tillfällen gett tillräckligt med kantareller för att klara mig hösten ut, garanterat.

Bryt mönstret, kantareller till folket!
Citera
2004-09-01, 18:16
Medlem
Viktorias avatar
Jag skulle aldrig anförtro någon mina kantarellgruvor.
Citera
2004-09-01, 20:24
Medlem
terreces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktoria
Jag skulle aldrig anförtro någon mina kantarellgruvor.
Så säger alla som aldrig hittar något....
Citera
2004-09-02, 02:52
Medlem
ssXs avatar
Skogarna vid Idehult finns det kantareller..
Citera
2004-09-02, 09:58
Medlem
Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrece
Så säger alla som aldrig hittar något....

Hehe, jag plockade massor av kantareller i måndags.
Citera
2004-09-02, 12:37
Awaiting Email Confirmation
crapps avatar
Trattkantareller?

Eftersom jag aldrig hittar några gula så får jag nöja mig med Trattisarna, har de börjat komma än, nån som vet?
Citera
2004-09-03, 03:50
Medlem
muurs avatar
jo jag såg några trattisar för ett par dagar sen
Citera
2004-09-06, 18:19
Medlem
terreces avatar
Ja, då skulle jag bara kort vilja tacka för alla trevliga och goda förslag på var man kan hitta kantareller :mad: . Hoppas ni alla äter er feta och får åderförkalkning efter att ha rensat mina ställen . Man lär sig tydligen aldrig!
Citera
2004-09-07, 00:04
Medlem
ssXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrece
Ja, då skulle jag bara kort vilja tacka för alla trevliga och goda förslag på var man kan hitta kantareller :mad: . Hoppas ni alla äter er feta och får åderförkalkning efter att ha rensat mina ställen . Man lär sig tydligen aldrig!

Vadå då

Mitt tips e bombsäkert! Var bara försiktig när du ska korsa den östra hagen, finns några tjurar som springer där
Citera
2004-09-07, 08:32
Medlem
terreces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssX
Vadå då
Du å jag ssX, du å jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto