2016-10-24, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av igor-
Jag bor på Seved sen ett halvår. Hur lugnt som helst så länge you mind your own business. Nallens livs har skönaste personalen.
Jag har alltid hävdat att dessa farliga områden bara är farliga i media.
2017-01-29, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasponny
Med anledning av inslagen i "Den hemlige miljonären" och den här videon(http://www.youtube.com/watch?v=xqSTG...layer_embedded) som visar oroande tecken på hur "folk" beter sig mitt på ljusa dagen så undrar jag hur farligt området är?

Muslimerna har utkikar på vissa balkonger så att när du kommer dig och de inte känner igen dig så blir de aggressiva och hetsiga och varnar knarkhandlarna. det finns ofta horder med bottenskrap som drar runt och säljer knark helt öppet. Ofta skriker de på dig och man fattar ofta inte vad de försöker kommunicera för deras svenska är inte svenska utan något annat. När du skiter i dem så blir de provocerade (hetsiga och aggressiva) för att de inte får kontakt. Snett tvärs över från den stora matbutiken så finns ett muslimskt center av något slag. Om du som vit råkar passera när en muslim som ska in där så får du blickar. Blickar som talar om att om jag hade varit i ett muslimskt land så hade han skurit halsen av mig. Det handlar om islamister. Runtomkring Seved tycker vänsterradikala och vänsterpatrask, kommunister om att bo, det är populärt att visa "solidaritet" med kriminalitet och muslimer speciellt med tanke på att de söljer knark och man kan handla knark snabbt och lätt där. fast de har inte fattat att all kriminalitet drabbar dem med och att de är med och sponsrar bidragsfiffel, svartjobb och knarkförsäljning. När jag träffat på folk som flyttat från Seved och snackar sig varma om Seved och frågar de varför de nu flyttat från Seved om det nu var så ra blir de alltid helt tysta. Så smart var den strategin. Avslutningsvis, köp inte allt jag skriver utan ta er dig för egen maskin helst mer än en om du inte kan försvara dig. Observera så att du kan dra egna slutsatser. Om sommaren är det en av Malmös allra skitigaste platser för det ligger allt möjligt skräp överallt och man hinner inte alltid städa undan, speciellt när det är semestertider. Personaligen kan jag tycka att de ska strunta i att stda och låta det vara skitigt överallt så att de kan känna sig som hemma. Så att deras mammor kan städa efter dem fast inte ens de vet hur man städar. Det finns en anledning varför ite ens poliser vågar sig dit.
Senast redigerad av elbidawi 2017-01-29 kl. 13:38.
2017-03-21, 15:59
Medlem
Drygemans avatar
"Justitieministern besöker Seved och är nöjd

Morgan Johansson (S) tycker att arbetet för att knäcka kriminaliteten på Seved är en förebild för hela landet....Titta! Det här är den berömda Rasmusgatan, som är känd över hela världen som en no go-zon. Och titta, här är lugnt och rent och prydligt"

http://www.sydsvenskan.se/2017-03-21...ed-och-ar-nojd
2017-03-21, 16:39
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drygeman

Morgan Johansson (S) tycker att arbetet för att knäcka kriminaliteten på Seved är en förebild för hela landet....Titta! Det här är den berömda Rasmusgatan, som är känd över hela världen som en no go-zon. Och titta, här är lugnt och rent och prydligt"

Jag håller med han fullständigt. Jag gick runt i natt iklädd SD tröja och skrek nigger och arabsvin. Inte en jävel som muckade. Morgan Johansson är inget annat än en pajas. Han kommer dit med ett koppel av SÄPO vakter och säger att det är hur lugnt som helst. Vad förväntar han sig egentligen?
Senast redigerad av CMC-Urgayle 2017-03-21 kl. 16:48.
2017-06-09, 11:43
Medlem
Engelskspråkiga The Local skriver om Seved, som sägs ha förbättrats väsentligt:

https://www.thelocal.se/20170607/her...ed-malmo-crime

Framför allt har man envetet ingripit mot "slumlords" och "madrasslägenheter", dvs samma metod som Victoria Park framgångsrikt tillämpat i Rosengård. Bra jobbat! En intressant sidenote är dock att problemen med "slumlords" förmodligen ökat tusenfalt nu när kommunerna ska svälja tusentals asylsökande och papperslösa som behöver tak över huvudet...

Naturligtvis hittar man också en (förmodad) vänsteruggla som ska gnälla. Lyckligtvis tror jag att Malmöbornas tålamod med dylika är väldigt kort.
2017-08-05, 16:25
Medlem
wuuaas avatar
Hur är det kring Närkesgatan/Dalaplan? Möjligt att bo där som normal människa eller är det bara att släppa tanken?
2019-07-16, 21:32
Medlem
En skjuten i bil på Seved i Malmö

En skadad efter beskjutning av personbil på Seved vid 19.40-tiden. Kort senare anlände en privatbil med en skottskadad till akuten i Malmö. Privatbilen hade krossad bakruta vilket tyder på att den beskjutits. Polisen spärrade av akuten och beställde bärgare för att beslagta bilen med den krossade bakrutan. Den skjutne mannen vårdades under kvällen för skottskador på akuten. Vid Seveds plan spärrade polisen av ett område där skottlossningen mot bilen tros ha skett.Pppress
2019-10-10, 06:03
Medlem
Sevedsbo: ”Jag har sett skjutningar utanför mitt fönster“

Det finns många illegala vapen gömda i bostadshus och parker i Malmö. Polisen har gjort rekordmånga vapenbeslag i september. I snitt ett om dagen.
Det rör sig om framför allt pistoler och revolvrar och de ligger på platser där många rör sig.

– Jag har sett skjutningar utanför mitt fönster, berättar Ingegärd Holmberg som bor i Seved i Malmö.

Under september beslagtog polisen 28 vapen i Malmö. Några av vapnen kan kopplas tiill grova brott. Efter den nya strängare vapenlagstiftningen, ser polisen en koppling till att många kriminella väljer att gömma vapnen i stället för att bära de med sig.

Hör vad polismästaren och några boende i stadsdelen Seved tycker om att de kriminella gömmer sina vapen i trappuppgångar, källare och förråd där de bor.svtnyheterskåne
2019-10-10, 06:18
Bannlyst
Han glömde nämde att man hade 2 st kustjägare bataljoner i område som kunde "garantera" ministern , hans säkerhet. Fordonet som minister kom i var inte den vanliga limousinen utan en ombyggd stridsvagn S. Sossar vet hur man ljuger.

Citat:
Ursprungligen postat av Drygeman

2020-01-31, 22:32
Medlem
Polisinsats på Seved i kväll

Ett tiotal polispatruller slog vid 19-tiden till mot Seved i Malmö. Polisen kontrollerade bland annat misstänkta personer utanför en fastighet på Rolfsgatan. Polisinsatsen är enligt uppgift riktad mot områden som tidigare haft problem med droger och våld. Om polisen fann något av intresse vid dagens tillslag är i nuläget oklart.

https://www.pppress.se/nyhet/polisin...JVAQC-7Zx1ehcI
2020-04-12, 11:13
Medlem
Granskning avslöjar bidragsfusk för miljoner i Malmö

En gemensam insats som Polisen utfört tillsammans med Skatteverket och Försäkringskassan i den ökända stadsdelen Seved, där man utrett falska folkbokföringsadresser, har bland annat resulterat i att man upptäckt 6,5 miljoner kronor i felaktiga bidrag som annars skulle ha betalats ut.

Insatsen inleddes för ett år sedan och har varit fokuserade på bostadskvarteren runt Sevedsplan i Malmö, rapporterar Hem &

https://samnytt.se/bidragsfusk-for-m...heter-i-malmo/
2020-04-13, 10:19
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Jag undviker området. Tar man bara hur det ser ut bebyggelse etc ser det ut som en välmående bättre förort till Sthlm med hus byggda på trettiotalet och fin arkitektur, men så till verkligheten: araber hänger varje hörn och stirrar som att man har ”gjort intrång på deras område”, obehagligt som f-n
Riktigt smutsigt område

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in