2011-02-24, 23:14
Medlem
Hej! Jag hade tidigare en .com-domän reggad. Men jag glömde förnya den i december. Så nu säger bolaget att jag måste låsa upp den för 200 dollar eller vänta och tills den finns på marknaden igen. Men jag har läst att 90% av alla domäner som släpps ut på marknaden igen köps upp av företag som sysslar med sånt här så jag lär väl behöva göra ett av följande 3:

1. Låta ett domänuppköpsbolag som t ex pool.com köpa upp domänen igen när den blir ledig. Kostar säkert 50-100 dollar.
2. Betala 200 dollar till mitt nuvarande bolag för upplåsning.
3. Hoppas att ingen köper upp domänen och köpa den själv till 10 dollar.

Förslag eller mer fakta gällande detta tack?

Bifogar brevet från min domän-ägare.

Dear,

Unfortunately your domain is now in a redemption period. In order to re-instate the domain in this phase, there is a $200.00 fee plus $10.16 to renew. If you wish to take this domain out of redemption and if you are the original registrant of this domain, please prefund your account with this amount and advise us of doing so - we'll then manually process this order for you.

FYI

The owner of a domain has a non-guaranteed grace period of approximately 27 days after the expiration date to renew the domain at the regular domain rate. If the domain is not renewed, the domain will be deleted from our database and it is transferred to a "redemption period" at the Registry. If the domain is not re-instated in this phase, then the domain is released to the public by the Registry and becomes available approximately after 80-85 days in the status of redemption or is auctioned off by the Registrar and becomes property of the different party.

Please let us know if we may be of any further assistance.
------------------
Citera
2011-02-25, 15:49
Medlem
Ja.. andrahandsmarknaden för domännamn är riktigt dryg..
Antar att du inte har mycket annat val än att köpa domänen av dem.

Om man glömmer förnya så vill de tjäna pengar på detta. Eftersom det är deras affärsidé så kommer du antagligen inte få tag i domänen igen om du inte betalar.

Svinigt men det är så det fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in