Citat:
Alternativet är att ladda hem och installera Bonniers Trafikskola 2011. Söker du så finner du.
Programmet är avsett för de som tar B körkort, alltså för personbil. Klarar du av slutprovet där så klarar du garanterat att ta AM körkort.
Vill minnas att när jag satt och gjorde provet för några år sedan så hade jag pluggat i böckerna som man får vid inskrivning. Sen så kanske man kan göra det som privatist, visserligen..
Hur som helst så var det en baggis, trots att jag misslyckades så sade den vänliga kvinnan där att jag kunde få plugga på frågorna där och göra om det 10 min senare, vilket jag gjorde, och lyckades.
Jag vet inte hur seriösa dom är från körskola till körskola eller om det hela har blivit seriösare sen min tid.
Nå väl, nu kommer att lyckas med AM-körkortet det törs jag lova dig, hur du går tillväga kan jag inte svara för.
Lycka till!
Ziwe
Det var likadant för mig för 3 år sedan, gick en intensivkurs i två dagar och sen fick vi skriva "provet" efteråt.
30 frågor, max 8 fel fick man ha tror jag, om jag minns rätt.
Men idag har dom gjort om detta enormt, nu måste du gå kursen först, sen ska du köra upp likadant som med bil, fast med moped. Sen ska du åka in till närmsta vägverk/transportstyrelse och skriva provet som är på 65-70 frågor ungefär, och där ska du ha 52 rätt. Hela provet, om du lyckas och slipper göra om någon del, (vilket kostar lite extra) Så ligger det någonstans i mitt bak huvud att det kostar ungefär 2500-3000 totalt att ta kortet..
Helt sinnesjukt att det ska kosta så mycket, om man jämför med innan så kostade kursen som man gick typ 1200 kr och då fick man ju tillochmed lunch! Åtminstone på min intensivkurs.
Inte alla som kan pynta mellan 2000-3000 kr för kursen och en moped för kanske 5000-25000 (olika prisklasser)..
MVH
Piggelinperra