2011-02-24, 22:22
Medlem
Dr.Glass avatar
Jag och tjejen har det lite snålt med dollars just nu och behöver sno ihop en middag med det vi har hemma. Här är min plan:

Koka upp färdigköpt Eldorado tomatsås med basilika(tjejen köpte skiten på rea).
Tillsätta lök, oregano och paprika pulver.
Strimla och steka färsk fläskotlett(har en bit på cirka 300 gram som är fin)
Tillsätta fläsket i såsen och servera med pasta.

Vad tror ni, kan det funka eller blir det oätbart?
Själv har jag aldrig blandat tomatsås och fläskkött tidigare.
Citera
2011-02-24, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Glas
Jag och tjejen har det lite snålt med dollars just nu och behöver sno ihop en middag med det vi har hemma. Här är min plan:

Koka upp färdigköpt Eldorado tomatsås med basilika(tjejen köpte skiten på rea).
Tillsätta lök, oregano och paprika pulver.
Strimla och steka färsk fläskotlett(har en bit på cirka 300 gram som är fin)
Tillsätta fläsket i såsen och servera med pasta.

Vad tror ni, kan det funka eller blir det oätbart?
Själv har jag aldrig blandat tomatsås och fläskkött tidigare.

åk hem till föräldrarna å ät. jag skulle inte äta nå dylikt under NÅGON omständighet!
Citera
2011-02-24, 22:27
Bannlyst
Har du grädde hemma?
Citera
2011-02-24, 22:27
Medlem
lendrygghs avatar
Jag tycker att det låter som en fullt funktionell måltid, även fast potatis kanske skulle ha gjort sig bättre än spaghetti (men det är en smaksak). Kombinationen fläsk och tomater är det hursomhelst inget fel på.
Citera
2011-02-24, 22:35
Medlem
wääuus avatar
Varför inte dela upp det? Käka pastan och såsen i en måltid, och använd köttet till en annan måltid? Panta några burkar och köp potatis för pengarna, så blire lite kött och potäter imorgon istället!
Citera
2011-02-24, 22:37
Medlem
Dr.Glass avatar
Hem till föräldrarna är tyvärr inget alternativ. Även om jag går dit så ofta som möjligt med en säck matlådor

Tyvärr ingen grädde hemma, hade jag haft det skulle jag nog struntat i tomaterna och kört en sås på kött, buljong osv..

Så tomater och fläsk funkar? Well, jag får helt enkelt prova. Kan det löna sig att enkelpanera köttet i mjöl först?
Citera
2011-02-24, 23:26
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Glas
Så tomater och fläsk funkar? Well, jag får helt enkelt prova. Kan det löna sig att enkelpanera köttet i mjöl först?
Funkar alldeles utmärkt. Det är en ganska vanlig anrättning nere i Europa. Serveras tillsammans med ris!

http://media.kuechengoetter.de/media..._1_det_001.jpg

Precis som du skriver så blir köttet bäst panerat, eller ännu hellre dubbelpanerat (eller t o m trippelpanerat). Glöm inte att banka ut det tunt!

~Paul~
Citera
2011-02-25, 08:50
Medlem
Dr.Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Funkar alldeles utmärkt. Det är en ganska vanlig anrättning nere i Europa. Serveras tillsammans med ris!

http://media.kuechengoetter.de/media..._1_det_001.jpg

Precis som du skriver så blir köttet bäst panerat, eller ännu hellre dubbelpanerat (eller t o m trippelpanerat). Glöm inte att banka ut det tunt!

~Paul~

Trevligt med bekräftelse! Då kör vi på det. Då skippar jag att strimla köttet och serverar det mer råris.
Anledningen till enkelpaneringen är att jag bara har mjöl hemma.

Det ska självklart bankas!

Tack för alla svar!
Citera
2011-02-25, 10:53
Medlem
dePauls avatar
Kör i så fall dubbelt. Dvs salta och peppra, doppa kotletterna i vetemjöl, doppa i äggvisp och doppa återigen i vetemjöl. Du får på det här viset en något "kladdigare" slutprodukt (efter stekning) som lättare suger upp sås.

~Paul~
Citera
2011-02-25, 11:01
Medlem
Dr.Glass avatar
Vackert! Det kör vi på.

Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto