2011-02-24, 14:20
Bannlyst
Och vilka kommuner avser jag då? Jo, följande:

Bollebygd, Borås, Marks Kommun, Svenljunga, Tranemo och Ulricehamn.

Jag noterade att SD nästan fick 7% i den här regionen. Jag antar att man inte är särskilt nöjda med invandringen. Har integrationen gått som den ska verkligen? Finns det stora problem med segregation i Sjuhäradsbygden? Vilka invandrartäta områden/stadsdelar är mest problemfyllda. Jag skulle gärna vilja veta.
Citera
2011-02-24, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt
Och vilka kommuner avser jag då? Jo, följande:

Bollebygd, Borås, Marks Kommun, Svenljunga, Tranemo och Ulricehamn.

Jag noterade att SD nästan fick 7% i den här regionen. Jag antar att man inte är särskilt nöjda med invandringen. Har integrationen gått som den ska verkligen? Finns det stora problem med segregation i Sjuhäradsbygden? Vilka invandrartäta områden/stadsdelar är mest problemfyllda. Jag skulle gärna vilja veta.

Tja, i Borås finns ett par starkt invandrartäta områden, speciellt Hässleholmen undviker de flesta som har en grundläggande överlevnadsinstinkt. Men problem med integration skulle jag inte säga som så, förutom just Hässle, där har det varit mycket skit med poliser och invandrare, men i övrigt brukar det inte vara något speciellt. Själv har jag aldrig träffat någon särskilt segregerad invandrare, de flesta är snälla och fullt normala, sen finns det skithögar, men det finns bland alla folkgrupper.
Citera
2011-02-24, 16:25
Medlem
maper74s avatar
Har aldrig stött på problem i Borås, och då har jag ändå varit mycket i sjöbo, norrby och kristineberg(som det talas rätt illa om bland boråsarna) eftersom många av mina vänner bor där.
Hässelholmen kan jag inte uttala mig om då jag aldrig varit där, tror jag, lokalsinnet blir ju lite skadat på fyllan
Citera
2011-02-24, 16:48
Medlem
KlisterKarlsons avatar
I miljonprogrammets parkeringshus på Hässleholmen brinner det bilar var och varannan helg.
Det kastas sten på brandbilar, polis och ambulans. Borås Tidning skriver på sant PK manér inte något om detta.

Det går inte längre att åka buss till eller från vissa stadsdelar om man inte vill sitta jämte en illaluktande somalier med 5 hysteriska barn.

På vissa platser på Norrby säger sig flockar av mörka unga män härja och ha en egen lag.

Du kan ju bara gissa hur det ser ut i kön på Soc / polisen / skattemyndigheten...

Parkerar du bilen på Norrby eller Hässleholmen så har du en slagen ruta inom en timma om det ligger en 20-lapp synligt.

Utanför McDonalds sent på lördagskvällarna så bestämmer mörka killar i vita träningsoverallsbyxor vilka som får passera ostört och är du vit ung flicka får du räkna med att bli tafsad på eller i bästa fall bara bli kallad hora.

Däremot är det nu mera rätt lungt på Sjöbo som tidigare var en kolloni för finnar där "nifen" lätt åkte fram på helgerna.

/KK
Citera
2011-02-24, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KlisterKarlson
I miljonprogrammets parkeringshus på Hässleholmen brinner det bilar var och varannan helg.
Det kastas sten på brandbilar, polis och ambulans. Borås Tidning skriver på sant PK manér inte något om detta.

Det går inte längre att åka buss till eller från vissa stadsdelar om man inte vill sitta jämte en illaluktande somalier med 5 hysteriska barn.

På vissa platser på Norrby säger sig flockar av mörka unga män härja och ha en egen lag.

Du kan ju bara gissa hur det ser ut i kön på Soc / polisen / skattemyndigheten...

Parkerar du bilen på Norrby eller Hässleholmen så har du en slagen ruta inom en timma om det ligger en 20-lapp synligt.

Utanför McDonalds sent på lördagskvällarna så bestämmer mörka killar i vita träningsoverallsbyxor vilka som får passera ostört och är du vit ung flicka får du räkna med att bli tafsad på eller i bästa fall bara bli kallad hora.

Däremot är det nu mera rätt lungt på Sjöbo som tidigare var en kolloni för finnar där "nifen" lätt åkte fram på helgerna.

/KK

Tack för en intressant läsning.

Ja, hur är det på sommarn egentligen, då typ alla svenska boråsare befinner sig på Västkusten? Förvandlas hela Borås till en tredje världen-stad vid den tiden på året?
Citera
2011-02-24, 18:59
Medlem
KlisterKarlsons avatar
Mjae, det är väl inte så stor skillnad mellan vinter och sommar direkt.

Den enda jag direkt tänker på är ju sommartorsdagarna. 7-8 Torsdagar under sommaren då det är nån känd artist på en stor scen på torget. Under konserten är det ju mycket turister och vita barn och vuxna ute, men efter 23 när musiken är slut så mörknar det på flera sätt kan man ju säga.
När de svenska ungdomarna åker hem för kvällen så stannar inte bara de mörka ungdomarna kvar utan även mörka barn som är 10-12 år springer runt helt utan föräldrauppsikt ända fram till 2-3 på natten. Massor med bråk och stök. Polisen brukar köra dit hästar, piketen och arrestbussen.

Sommartid är ju också stadens badstränder en sorglig syn. Beachvolleyplanerna på Almenäs ockuperas dagligen av 4-5st 20-personers kulturberikarfamiljer som grillar och låter sina barn springa runt och väsnas. Dom envisas också med att regelvidrigt köra ut sina bilar på gräsmattan och spela nån underlig form av "musik" eller om det kanske är böner. Kvinnorna undrar man ju för övrigt vad f-n dom gör på stranden eftersom många är klädda i enmanstält. I och för sig kompenseras ju enmanstälten av vissa yngre invandrartjejjer som istället stoppar ner sina bajsfärgade och småfeta kroppar i allt för små bikinis som hade passat bättre i en dålig fransk porrfilm. Svenska flickor på samma strand får dock passa sig för de hormonstinna hanarna som gör allt för att antasta varje blond flicka som finns i närheten.

/KK
Citera
2011-02-24, 22:19
Medlem
Schlaktarnns avatar
Hur fan kan ni uttala er så som speciellt du "klisterkarlson"...?

Har du ens varit i borås? Har sommarstuga precis utanför Hässleholmen och brukar va mycket inne i hässle och Borås och festa.. Har fått 1 slag i ansiktet 1 gång och har vart där 10 somrar irad.

Hemma i Eskilstuna/Södertälje kan jag säga att det är sjukt, där går de absolut inte att festa/ dra runt om natten utan då får man fan slåss för att ta sig hem.
Citera
2011-02-24, 22:23
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Svaret är alltid detsamma oavsett land, ort, kommun eller kontinent. Araber och negrer drar alltid upp kriminaliteten. Det är eviga empiriska världen. Borås med omnejd kommer inte skilja sig. Typiska våldsbrott mot oskyldiga vita och sexuella trackasserier kommer följa som ett brev på posten.

Det finns ingen större poäng med att starta en ny tråd med ett annat ortnamn när svaret alltid är givet.
Citera
2011-02-24, 22:34
Medlem
KlisterKarlsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
Har du ens varit i borås? Har sommarstuga precis utanför Hässleholmen och brukar va mycket inne i hässle och Borås och festa.. Har fått 1 slag i ansiktet 1 gång och har vart där 10 somrar irad.

Nu skall vi räkna lite. Du har varit här 10 somrar i rad. Låt oss säga att du högt räknat är här i Borås tre månader om året då. Det ger ca 90 dagar varje år. Gånger 10 år. Det är 900 dagar.

Jag har bott mitt i centrala Borås i hela mitt liv. Jag är ca 35 år. 35 x 365 = 12775 dagar. Det är drygt 14 gånger mer än dina 900 dagar. Jag har då oxå 14 gånger mer koll på vad som händer i Borås.

Men visst finns det säkert platser i landet där det är värre. Vi ligger ännu långt efter Rosengård. Men det kokar på sina ställen även i Borås om man bara skrapar lite på ytan.

/KK
Citera
2011-02-24, 23:40
Bannlyst
Hmm...hur många procent av stadens befolkning har utländsk bakgrund?
Citera
2011-02-25, 09:29
Medlem
KlisterKarlsons avatar
Som sagt: Explosion vid bilbrand på Hässleholmen i Borås

Detta läser vi om varje vecka. Och trots det skriver inte BT som mer än gissningsvis var 4:e bilbrand på Hässleholmen.

/KK
Citera
2011-02-25, 15:37
Medlem
maper74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt
Hmm...hur många procent av stadens befolkning har utländsk bakgrund?

Tror FB-nassarna lyckades luska fram att det 25 % i en annan tråd, ibland lyckas dem få fram vettiga siffror av bara farten medans dem sitter och gormar om sina små fantasier
Senast redigerad av maper74 2011-02-25 kl. 15:39.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in