Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Ha detta någon Biblisk innebörd,
1 Tess 5:3: Jer 8:11
Men i världen kommer man inte bara att bli förvånad. Paulus skrev: ”När de [gudfrånvända] säger: ’Fred och säkerhet!’ då skall i ett nu plötslig undergång komma över dem, liksom födslovåndan över en havande kvinna; och de skall på inga villkor komma undan.” (1*Thess. 5:3)
Utropet ”Fred och säkerhet!” är bara ytterligare en demoninspirerad lögn, men de som tjänar Jehova kommer inte att låta sig luras. ”Ni är inte i mörker”, skrev Paulus, ”så att den dagen skulle överraska er, som den skulle överraska tjuvar, ty alla är ni ljusets söner och dagens söner.”
Här klargjorde du en poäng för mig. Bibeln tolkas på ett sätt som gör att den passar in i olika händelser som skett under världshistorien, hur långsökt det än må vara. Detta är typiskt för en självuppfylld profetia. Tack för din trådstart. Du stärkte bara min övertygelse nu att bibeln är inget mer än en söndertolkad, självuppfylld profetia.
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Avfällingarnas hån besvaras inte enbart seriöst ämnade svar.
Och här klargjorde du en annan poäng jag alltid misstänkt. Ni religiösa har svårt att ta kritik utifrån för ni vet att självaste grunden för eran tro är så skör och ömtålig att minsta lilla "omskakning" kan få den att falla ihop som ett instabilt korthus även om ni påstår att eran tro är starkare än den någonsin varit.