Vilka sorter finns det numera på den svenska marknaden? Är det bara oliver twist? Jag fick till min bedrövelse höra att piccanell gått ur tiden. Är det bara jag som är förtjust i den här typen av tobaksprodukter?
Vilka sorter finns det numera på den svenska marknaden? Är det bara oliver twist? Jag fick till min bedrövelse höra att piccanell gått ur tiden. Är det bara jag som är förtjust i den här typen av tobaksprodukter?
Det finns en tobak som kallas för "Red man" med en liten indian bild utanpå.
Jag har alltid velat pröva såndär tobak, typ en stor kaka som man tar en tugga på som man ser på amerikanska baseball filmer. Är det de som e spunnen tobak? Oliver twist är ju bara hoprullade löv
Ack och ve, det finns alltså bara sötad spunnen tobak att få tag på nu för tiden? Jag vill ogärna gå tillbaks till snuset (snusade 1996-2006) och "elefantskinnsläppen", men hål i tänderna är ju inget vidare alternativ. Jag funderar allvarligt på att försöka göra eget. Någon som har testat?
Ack och ve, det finns alltså bara sötad spunnen tobak att få tag på nu för tiden? Jag vill ogärna gå tillbaks till snuset (snusade 1996-2006) och "elefantskinnsläppen", men hål i tänderna är ju inget vidare alternativ. Jag funderar allvarligt på att försöka göra eget. Någon som har testat?
har du gjort ett riktigt försök att skaffa sådan tobak då ? annars så är det ju bara onödingt att prova enligt mig.
EDIT: jag menar självklart att det är onödigt att prova att göra egen tobak.
Senast redigerad av oatfarmer 2011-02-24 kl. 09:10.
Har planerat att odla egen tobak i sommar, faller det väl ut ska jag testa. Mycket pyssel med torkning, fermentering osv, men någon hobby ska man ju ha. Har bl a funderat på att röka och salta in tobakenoch smaksätta med whisky, men det kanske är en dålig idé, vad vet jag. Låter bra i mitt eget huvud i alla fall.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!