2011-02-24, 00:45
Medlem
Tjabba.. Jag installerade om mitt win7 och efter det så vill min ena skärm inte fungera..
Datorn hittar den men det står bara "no signal", men om jag byter plats på kontakterna i skärmarna så fungerar den men inte den andra så skärmarna fungerar som de ska.
Jag testade de nyaste drivrutinerna för mina grafikkort men det hjälpte inte, testade en äldre version mer likt den jag hade innan jag drog om win7 men inte heller detta hjälpte så jag vänder mig till proffsen..
Vad FASEN är fel?
Citera
2011-02-24, 01:25
Bannlyst
Brukar vara massa jävla strul i början när man ska ha 2 skärmar.
Jag gissar att du ska ha så båda skärmarna visar samma sak? d.v.s Clone, testa att ändra massa inställningar i bildskärms inställningar, t.ex. ändra från clone till nått annat och tillbaka sen ändra upplösning och testa massa olika upplösningar m.m. så hittar du nog något som fungerar.
Citera
2011-02-24, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Brukar vara massa jävla strul i början när man ska ha 2 skärmar.
Jag gissar att du ska ha så båda skärmarna visar samma sak? d.v.s Clone, testa att ändra massa inställningar i bildskärms inställningar, t.ex. ändra från clone till nått annat och tillbaka sen ändra upplösning och testa massa olika upplösningar m.m.
så hittar du nog något som fungerar.

Jag har testat allt jag kan komma på, datorn hittar alltså skärmen, men skickar ingen signal till den, det hjälper inte ens om jag sätter den som "main" skärm
Citera
2011-02-24, 04:11
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannen
Jag har testat allt jag kan komma på, datorn hittar alltså skärmen, men skickar ingen signal till den, det hjälper inte ens om jag sätter den som "main" skärm
Vad e det för skärm? Vilken typ av koppling kör du med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in