2011-02-24, 00:17
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Hej,

Vad jag förstått så kan man inte logga in om en är avstängd. Men såg nyligen en användare som var avstängd, men ändå online. Hur är detta möjligt?

http://img717.imageshack.us/i/picture1yu.png/
Citera
2011-02-24, 00:21
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Såvitt jag förstått det blir man av med rätten att posta (och eventuellt vissa delforum), medan man alltid får läsa i forumet.
Citera
2011-02-24, 00:22
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Om man har kryssat i "kom ihåg mig" vid inloggning och sedan inte loggar ut vid en ev avstängning så blir det väl så.
Citera
2011-02-24, 00:23
Moderator
impieteers avatar
Du står som online om du loggat in och möts av bannlysningsmeddelandet. Det är inget konstigt utan rätt vanligt att nyss avstängda står som online.
Citera
2011-02-24, 00:23
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Om man har kryssat i "kom ihåg mig" vid inloggning och sedan inte loggar ut vid en ev avstängning så blir det väl så.

Okej, men visst är det så att en inte ens skall kunna komma in om en är bannad? Eller är det jag som har fel?
Citera
2011-02-24, 00:24
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Du står som online om du loggat in och möts av bannlysningsmeddelandet. Det är inget konstigt utan rätt vanligt att nyss avstängda står som online.

Okej, då var det väl första gången jag såg det helt enkelt. Blev lite konfunderad där.
Citera
2011-02-24, 12:00
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Okej, men visst är det så att en inte ens skall kunna komma in om en är bannad? Eller är det jag som har fel?

Du måste förstås logga in för att forumprogramvaran skall kunna veta vem du är, och för att den skall kunna informera dig om att du är bannlyst.

Citat:
Ursprungligen postat av z0mfg(ish)
Såvitt jag förstått det blir man av med rätten att posta (och eventuellt vissa delforum), medan man alltid får läsa i forumet.

Visst, men det fungerar inte om du är bannlyst. Däremot så kan du ju läsa forumet utan att logga in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in