2011-05-16, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Med tanke p att Uri Geller under mer n 40 rs tid, gng efter annan, bevisat sina unika paranormala krafter, s kan du nog glmma dina konspirationsteorier...

Uri Geller var helt korrekt i sin paranormala frutsgelse, att Azerbajdzjan skulle vinna Eurovision Song Contest:

http://twitpic.com/4y5ptp
http://www.tv2underholdning.no/gkn/u...en-3494963.htm
Om han r synsk kanske han kan sga om ntt sker p Lrdag. Vad som hnder 21 december 2012? Om han nu var synsk s kan det vara en fdel. Han hade kunnat spela p vinnaren och tjnat mycket pengar!
Citera
2011-05-16, 17:21
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qpasatiabuena
Undrar om tv saker som jag lade mrke till under finalen.

Under den vinnande mentalistens nummer s filmade dom i golvet p ngon slags metallda precis d han vaknade upp, dk upp vid drren och skrek. Var det en slags projektor som frflyttade bilden av honom till drren?

Var det inte bara en look-alike vid drren?
Citera
2011-05-16, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Var det inte bara en look-alike vid drren?

Det gick ju ganska snabbt s jag vet rligt talat inte. Det verkade s konstigt bara att dom filmade mot golvet innan dom vnde kameran mot drren. Jag var p en frestllning med Joe Labero en gng och d gjorde han en liknande grej. Han stod p scenen och sedan BANG!!! s stod han pltsligt uppe p en balkong p andra sidan av lokalen. S ja, speglar, look-alikes kan ju vara mjliga sett. Jag hoppas dock att det var en slags projektor s att magikerna tar tillvara p tekniken och skapar nnu sjukare nummer n det vi sg igr.
Citera
2011-05-16, 19:36
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Hr finns en trd med lite hints angende Uris "frutsgelse":
http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?p=491590#p491590

Edit: ... och hr kan man kpa ett trick p samma tema fr $75:
http://www.elmwoodmagic.com/full/men...mann__2985.htm
John Houdi visar en n gng var skpet ska st. Har Uri ngon gng gjort ngon liknade kuvert-frutsgelse?

Citat:
Ursprungligen postat av qpasatiabuena
Det gick ju ganska snabbt s jag vet rligt talat inte. Det verkade s konstigt bara att dom filmade mot golvet innan dom vnde kameran mot drren. Jag var p en frestllning med Joe Labero en gng och d gjorde han en liknande grej. Han stod p scenen och sedan BANG!!! s stod han pltsligt uppe p en balkong p andra sidan av lokalen. S ja, speglar, look-alikes kan ju vara mjliga sett. Jag hoppas dock att det var en slags projektor s att magikerna tar tillvara p tekniken och skapar nnu sjukare nummer n det vi sg igr.
P youtube ser han inte s lik ut, gissar p look-alike. like extra info r att stolen r styrd via fjrrkontroll och kostar 13.000. Vad gr man fr att f folk att tro p fenomen?
Citera
2011-05-16, 20:10
Medlem
irrblosss avatar
Har nu roat mig med lite screengrabs frn de tv senaste Fenomen:
http://img860.imageshack.us/img860/2461/remyx.jpg

Som ni kan se har "Remy" tre olika loggor p sina vktarklder. Vad r det fr vktarbolag som r s inkonsekventa i sin grafiska profil? Om Remy byter vktarklder tre gnger, vad r det som sger att han inte byter lda en gng . Jag tror rligt talat att Remy inte ens talar svenska, fr p s vis r det ingen som knner igen honom och ingen kan heller drfr verifiera hans existens. Frmodligen r det Uris stjrtgosse.

Fast, mste medge att det r en konstig miss eftersom det borde vara enklare med endast en vktarkostym... ven ur Uris synvinkel...
Citera
2011-05-16, 21:09
Medlem
Citat:
Hr finns en trd med lite hints angende Uris "frutsgelse":
http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?p=491590#p491590

Houdi sger ju inget om hur det gr till. Bara hintar att det mixtras med ldan i studion. Det mste ju
ledas i bevis att s gjorts. Nu tror jag inte heller p "se in i framtiden", men skeptiker fr ju sga hur mixtrandet gr till annars r informationen vrdels.
Citera
2011-05-16, 21:37
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Houdi sger ju inget om hur det gr till. Bara hintar att det mixtras med ldan i studion. Det mste ju
ledas i bevis att s gjorts. Nu tror jag inte heller p "se in i framtiden", men skeptiker fr ju sga hur mixtrandet gr till annars r informationen vrdels.
Fast tricket i sig r ju s vagt att det kunde best i vad som helst. Det finns ju tusen tillfllen nr vktaren kunde byta ut antingen innehllet eller hela ldan. ven om detnu inte R s, kan Uri inte bevisa ngot. Allt vi har r hans ord (om ens det?) p att ingen fifflat. Vi vet dessutom inte vad som hnde efter att ldan kom in i studion. Houdi har skert sina teorier p hur det kan ha gtt till ven utan "uppenbart" fusk, men eftersom han sjlv frsrjer sig p tricks r det ju inget han avsljar p ett forum. Dremot litar jag mer p Houdi n Uri .
Citera
2011-05-16, 21:42
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Houdi sger varfr det inte gr att faststllas, nda som r kvar att frga ut geller och produktionen men ger nog inte s mycke.
Citera
2011-05-16, 21:48
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Fast tricket i sig r ju s vagt att det kunde best i vad som helst. Det finns ju tusen tillfllen nr vktaren kunde byta ut antingen innehllet eller hela ldan. ven om detnu inte R s, kan Uri inte bevisa ngot. Allt vi har r hans ord (om ens det?) p att ingen fifflat. Vi vet dessutom inte vad som hnde efter att ldan kom in i studion. Houdi har skert sina teorier p hur det kan ha gtt till ven utan "uppenbart" fusk, men eftersom han sjlv frsrjer sig p tricks r det ju inget han avsljar p ett forum. Dremot litar jag mer p Houdi n Uri .
Nt som skulle hjlpa r att Houdi sjlv gr samma sak infr nsta r p exakt samma stt. Utmrkt stt att visa att de gr att gra och inte har med paranormala frmgor att gra. Liknande har t ex Derren brown gjort.
Citera
2011-05-16, 21:54
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
Nt som skulle hjlpa r att Houdi sjlv gr samma sak infr nsta r p exakt samma stt. Utmrkt stt att visa att de gr att gra och inte har med paranormala frmgor att gra. Liknande har t ex Derren brown gjort.
Fr min del rcker det med en vanlig "headline prediction" i glasbox, s skulle jag vara njd. T.ex. nsta veckas lottorad, eller tminstone frsta rtta siffran.
Citera
2011-05-17, 10:25
Medlem
Dd o terfdds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FantaNaranja
Om han r synsk kanske han kan sga om ntt sker p Lrdag. Vad som hnder 21 december 2012? Om han nu var synsk s kan det vara en fdel. Han hade kunnat spela p vinnaren och tjnat mycket pengar!

Han spelar aldrig pengar p det som han ser fr sin inre syn, fr d tas kraften ifrn honom!

Det fick han bittert erfara en gng i Las Vegas (i brjan av sin karrir), d han trodde att det bara var att hsta in vinsterna...
Citera
2011-05-17, 10:33
Medlem
Dd o terfdds avatar
Citat:
Fr min del rcker det med en vanlig "headline prediction" i glasbox, s skulle jag vara njd. T.ex. nsta veckas lottorad, eller tminstone frsta rtta siffran.

http://www.tv2underholdning.no/gkn/u...n-3494963.html

"Grunnen til at det hele ble holdt hemmelig var at man ikke snket at informasjonen skulle bli brukt til gambling..."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in