2011-06-14, 00:26
Medlem
Claritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
+1

Gällande Filips utseende så är det en hårfin skillnad mellan honom och hans syster, det har blivit mer tydligt den senare tiden, tror inte han mår speciellt bra.
Han gick ned en hel del i vikt för ett tag sedan, dessvärre ser det ut som om han har gått upp nu och även lagt på sig lite extra.
Citera
2011-06-14, 00:45
Medlem
BrorGertruds avatar
Vad har Filip för sig borta i staterna?
Citera
2011-06-14, 03:00
Medlem
Undulatbajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slooth
Nytt program kommer i höst
Somalia om F&F själva får välja
Haha, va?
Citera
2011-06-14, 08:09
Medlem
psaks avatar
Intressant att de tycker att Lokets dans med Lena Philipson är "hemsk" och samtidigt bortförklarar Ken Rings våldtäktshot mot Madeleine med att "han är missnöjd med samhället"...
Citera
2011-06-14, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Intressant att de tycker att Lokets dans med Lena Philipson är "hemsk" och samtidigt bortförklarar Ken Rings våldtäktshot mot Madeleine med att "han är missnöjd med samhället"...

Det är ok att pissa på "den vita mannen" hur mycket man vill, men att säga minsta illa sak om någon annan än "den vita mannen" finns inte i F&F´s värld, PK-Riddarna nummer 1.
Citera
2011-06-14, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Dr. Alban som har 90-talet att tacka för allt gav verkligen ett trött och tråkigt intryck. Skrattretande att F&F utser en person till årets svensk som inte vill berätta om ett enda 90-talsminne från Sverige eftersom han tycker att landet suger.

Varför skulle Filip ens dra upp den politiskt korrekta Nelson Mandela-hypen när han inte vågar fullfölja sitt resonemang? Trodde han att Alban skulle haka på och förstå kritiken?

Herregud vad löjligt att hävda att det var coolt att posera med Mandela 1993 men inte några år senare. Skulle vilja höra analysen bakom det påståendet. Låter mer som att han inte vill stöta sig med Alban.

Kan sätta många kronor på att Filip länge drömt om att få träffa heliga kor som Mandela, Påven och Dalai Lama. Men när han nu insett att han aldrig kommer göra det så gör han det alla pissråttor som vänder sig efter vinden gör, dom hugger huvudet av dom och förklarar hur larvigt det är samt vilka idioter dom personerna är som träffat personen i fråga.
Citera
2011-06-14, 11:28
Medlem
Gårdagens program kan vara något av det pinsammaste som visats på tv, tre superängsliga människor som i en timme sitter och suger varandras kukar. Schulmans larv om att han rökt crack, Filips mongosmile och skitnödiga sätt så fort dom börjar prata om "hans stad" Los Angeles, och Fredriks vanliga dampande.

Roligt när Filip förklarar att programmet är deras briljanta vinklar av 90-talet...

Men det absoluta bottennappet är när dom tar in riksidioten Brinkenstjärna som försöker prata bort sin usla existens genom att det bara var "business", TROR DU NÅGON GÅR PÅ DET DITT JÄVLA ÄGG!
Hans broder i brott Alex Schulman som i flera år nu försökt bortförklara sitt mobbande genom att det var en roll han spelade gav oss återigen ett exempel på hans dubbel och feghet när dom drog Nordman-historien. Om du ska snacka skit om folk får du väl förfan stå för det om du skulle råka möta på dom på riktigt.

F&F fortsätter att sjunka i mina ögon, det mest tragiska är att dom gått på myten om sig själva och tror att det dom gör är något viktigt och har något värde.
Citera
2011-06-14, 11:48
Medlem
Walkers avatar
Angående Lokets dans med Lena PH så kan jag med bestämdhet säga att detta inte skedde 1999.
Detta är ett av allt för många exempel där F & F ljuger med årtalen, t ex att töntiga Notknäckarna från 1985 påstås vara den största TV-showen 1990. Istället var det den ganska amerikaniserade gameshowen 24 Karat, men då faller deras tes.

http://www.youtube.com/watch?v=ca362b1zoJM

Varför minns jag då Lokets dans?! Ett fånigt lumparminne, hade beredskap* i lumpen den helgen 1998, större delen av plutonen valde att av någon anledning att spela Bingolotto i dagrummet. Samtidigt som Loket börjar få feeling på PH rycker Norén upp dörren. En stor bullrig skåning som är missnöjd med vårt val av TV-program. "För helvete ni är dumma i huvet, ni är för faaaaan inte kloka osv.". Det blev en dubbelkomik att se Loket dansa samtidigt som en arg skåning får svordomsanfall i dörren.

*Förbud av hemresa och väntan på inget på civilt språk*

Som helhet har Nittilieaks varit en besvikelse. Hade verkligen hoppats att detta skulle bli en 90talsversion av den briljanta 80talsskilldringen "Två nötcreme och en moviebox". Att de väljer Alex Schulmans som huvudgäst för finalen säger allt, vad bryr sig folk om hans försök som skvallerreporter i USA 1999?!
Senast redigerad av Walker 2011-06-14 kl. 11:57.
Citera
2011-06-14, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psak

Håller med dig fullständigt. Jävla fjantar, som fastnat i myten om deras egen storhet.
Citera
2011-06-14, 11:57
Medlem
HansKammlers avatar
Jag tycker tvärtom vad många här gör, jag gillar verkligen Filip. Han har självironi bakom det mesta han säger, och är oftast väldigt rolig. Dock jävligt besviken att både filip&fredrik fallit för pkismen.

Däremot så håller deras tidigare program mycket högre klass än detta, boston tea party är så sjukt mycket bättre än deras senaste produktioner.
Citera
2011-06-14, 12:03
Medlem
Jag har faktiskt uppskattat den här programserien, men det sista avsnittet var ett lågvattenmärke av rang. Det har redan tagits upp i tråden, men det var pinsamt att se hur självgod Filip blev när det pratades L.A. Det var dock kul att han var så brutalt fel ute på det där avståndet som han påstod sig vara 5 mil när det i själva verket var 8 km.

Det sämsta med programmet var tveklöst gästerna som i övrigt hållit ganska bra klass genom programmet.
Citera
2011-06-14, 12:34
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoshi.arafat
Haha, va? Roligt påstående, men personligen tycker jag inte att det stämmer alls. Givetvis finns det likheter då de är syskon. Men att skillnaden rent utseendemässigt skulle vara hårfin stämmer ju inte.

Vidare har jag fått bilden av att Filip mår alldeles ypperligt nu för tiden. I deras podcast är humöret ständigt på topp och han låter inte på något sätt avtrubbad. Äntligen har han flyttat till USA, med sin fru, som han alltid velat. Jag tror han mår bra.
Det är inte bara utseendemässigt skillnaden är hårfin, beklagar att jag inte fick med det bättre i mitt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in