2011-04-26, 00:58
Medlem
<3<3<3s avatar
Är det någon som har namnet på låten som helt kort spelas när Fredrik pratar om att indiepopen började blomstra? Det är i början av programmet, runt två minuter in.
Det enda man hinner höra av texten är något i stil med "ba ba ba ba ba ba ba ba", jag har hört den innan men jag kommer inte ihåg mer av texten.
Citera
2011-04-26, 01:04
Medlem
Nintendokids avatar
Varför tog de inte upp Jas-krashen nu blev jag besviken!
Citera
2011-04-26, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av <3<3<3
Är det någon som har namnet på låten som helt kort spelas när Fredrik pratar om att indiepopen började blomstra? Det är i början av programmet, runt två minuter in.
Det enda man hinner höra av texten är något i stil med "ba ba ba ba ba ba ba ba", jag har hört den innan men jag kommer inte ihåg mer av texten.

Brainpool - In a box
http://www.youtube.com/watch?v=XDKqkUnc020
Citera
2011-04-26, 01:35
Medlem
Dissa wahlbeck? Han är ju tamejfan en levande legend!
Citera
2011-04-26, 01:47
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
TV-forumet brukar vara ett av de bättre här på FB då diskussionen brukar kunna hålla sig till saken istället för den vanliga blatte-bashingen och det-är-så-synd-om-SD-jargongen men den här tråden har verkligen pajats av humorbefriade distanslösa sverigedemokrater.

F&F bashar SD i i princip varenda program numera, de tar ALLTID dit gäster som är kända för sitt SD-hat Betner har inget som helst med 90-talet att göra t.ex. När programmet i övrigt inte håller deras vanliga kvalité (uppenbart att det är nåt de måste åt produktionsbolaget, för att sedan få spendera sin övriga tid med vad de vill.) så känns det bara änmer som att de bara syns i rutan för att manifestera sitt SD-hat.
Citera
2011-04-26, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Varför tog de inte upp Jas-krashen nu blev jag besviken!

Var ingen Jas krash -92?
Citera
2011-04-26, 02:08
Medlem
Tyckte de 2 första avsnitten var rätt värdelösa men detta var definitivt godkänt.
Citera
2011-04-26, 08:20
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
F&F bashar SD i i princip varenda program numera, de tar ALLTID dit gäster som är kända för sitt SD-hat Betner har inget som helst med 90-talet att göra t.ex. När programmet i övrigt inte håller deras vanliga kvalité (uppenbart att det är nåt de måste åt produktionsbolaget, för att sedan få spendera sin övriga tid med vad de vill.) så känns det bara änmer som att de bara syns i rutan för att manifestera sitt SD-hat.

Är du verkligen så konspiratoriskt lagd att du tror att drivkraften för Filip och Fredrik är att få manifestera sitt hat mot Sverigedemokraterna? Herregud, människa...
Citera
2011-04-26, 08:30
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Ja, verkligen. Nä, men det gör tråden jäkligt tråkig bara.

Förstör? Tråden handlar om Nitti Leaks. Vi diskuterar en sak som skedde där. Det är OnT som fan. Sluta gnäll om att det förstör. Om du ihärdigt skulle diskutera något annat som syntes, sades eller gjordes i det programmet skulle jag inte ha några problem med det alls, även om jag ansåg ämnet vara trist.

Jag tror du blandar ihop ditt förakt/ointresse för SD med vad som faktiskt kan och fås diskutera. Så get over it. Alternativt styr upp tråden genom att ta upp ämnen som du tycker var intressanta med programmet.
Citera
2011-04-26, 08:46
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Förstör? Tråden handlar om Nitti Leaks. Vi diskuterar en sak som skedde där. Det är OnT som fan. Sluta gnäll om att det förstör. Om du ihärdigt skulle diskutera något annat som syntes, sades eller gjordes i det programmet skulle jag inte ha några problem med det alls, även om jag ansåg ämnet vara trist.

Jag tror du blandar ihop ditt förakt/ointresse för SD med vad som faktiskt kan och fås diskutera. Så get over it. Alternativt styr upp tråden genom att ta upp ämnen som du tycker var intressanta med programmet.

Vad jag är trött på är att vissa här sätter på sig sina SD-glasögon och lyckas få allt till att handla om dem och deras parti oavsett vilket ämne som diskuteras. Jag har inte sagt att det är OT per se, och jag har inte försökt att hindra er från att diskutera, men liksom ni har all rätt att slåss mot era väderkvarnar så är det min rättighet att att påpeka att diskussionen är jäkligt löjlig och tråkig.

FB:s sverigedemokrater framstår allt mer som sektmedlemmar som aldrig kan ägna sig åt någon form av självkritik och som ser fiender överallt. Har alltid förundrats över hur den radikala vänstern på 1970-talet verkade ta död på det mesta kul genom att analysera allt utifrån sitt snäva vänsterparadigm istället för att åtminstone ibland slappna av och t.ex. dansa loss till lite glammig disco. På 2010-talet är det uppenbarligen SD-sympatisörer som övertagit denna humorlöshet och inte kan njuta av ett harmlöst nöjesprogram som Nittileaks utan måste på med SD-glasögonen och få allt till att handla om dem.
Citera
2011-04-26, 11:03
Medlem
erikbes avatar
Programtiden är för kort. Blir ingen ordning på något sätt. De borde tagit upp något från fotbolls-EM på hemmaplan 1992

E-type fyller ju ingen funktion. Står bara där och agerar låtsas-DJ
Citera
2011-04-26, 12:45
Medlem
Hajars avatar
Att SD är det enda som tycks vara värt att diskutera säger enligt mig en del om hur mycket substans det finns i det här programmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in