Citat:
Ursprungligen postat av 237
Förstör? Tråden handlar om Nitti Leaks. Vi diskuterar en sak som skedde där. Det är OnT som fan. Sluta gnäll om att det förstör. Om du ihärdigt skulle diskutera något annat som syntes, sades eller gjordes i det programmet skulle jag inte ha några problem med det alls, även om jag ansåg ämnet vara trist.
Jag tror du blandar ihop ditt förakt/ointresse för SD med vad som faktiskt kan och fås diskutera. Så get over it. Alternativt styr upp tråden genom att ta upp ämnen som du tycker var intressanta med programmet.
Vad jag är trött på är att vissa här sätter på sig sina SD-glasögon och lyckas få allt till att handla om dem och deras parti oavsett vilket ämne som diskuteras. Jag har inte sagt att det är OT per se, och jag har inte försökt att hindra er från att diskutera, men liksom ni har all rätt att slåss mot era väderkvarnar så är det min rättighet att att påpeka att diskussionen är jäkligt löjlig och tråkig.
FB:s sverigedemokrater framstår allt mer som sektmedlemmar som aldrig kan ägna sig åt någon form av självkritik och som ser fiender överallt. Har alltid förundrats över hur den radikala vänstern på 1970-talet verkade ta död på det mesta kul genom att analysera allt utifrån sitt snäva vänsterparadigm istället för att åtminstone ibland slappna av och t.ex. dansa loss till lite glammig disco. På 2010-talet är det uppenbarligen SD-sympatisörer som övertagit denna humorlöshet och inte kan njuta av ett harmlöst nöjesprogram som Nittileaks utan måste på med SD-glasögonen och få allt till att handla om dem.