Citat:
Ursprungligen postat av svampiis
hmm..det lät komplicerat i mina öron. Kan jag inte använda mig av F11 eller någon av dom för att komma till boot meny eller något? Jag är inte så duktig på datorer mer än att använda dom.
Om jag minns rätt så fanns det bara två alternativ på den brännda Windows 7 skrivan, det var att instalera Windows 7 eller "Reparera" (vad de nu betyder??) Fan det måste ju finnas någon lättare väg att få bort Windows 7
Tack för svar.
Ja, det går att göra lite lättare. Det räcker egentligen med att du bränner ut en skiva med XP eller en ny windows 7 release eller vad du nu vill ha på datorn. Sen startar du datorn med skivan i, går in i bios och ändrar boot prioriteten så att DVD kommer först. Sen gör du en reboot och kör installationen som vanligt. Under installationen kommer du kunna välja att formatera din hårddisk, och då gör du det. Sen installerar den som att datorn vore tom.
Glöm för guds skull inte bort att göra en backup på alla saker du vill behålla först bara så att du kan göra en restore av dina personliga filer när du väl är klar.
Det kan också vara en idé att överväga att skaffa Norton Ghost när datorn väl är färdiginstallerad och dina "grundprogram" är installerade. Skapa sedan en image på en extern HDD och bränn en ghost skiva. Då kan du alltid återställa datorn till exakt det läget den är i där med hjälp av din image och din bootskiva och slipper installera om alla dina program varje gång du vill rensa.