Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Ta en titt på James Hetfields tatueringar, eftersom du nämner Metallica. De antyder snarare att han är kristen. John Petrucci (DT) är praktiserande katolik. Mike Portnoy från samma band är icke-praktiserande jude.
Ok, jag kan inte skriva upp alla pusselbitar jag passat har in gällande alla banden. Men jag kan skriva till dig när jag får upp en grej ang. ett metalband, om du är intresserad?
Förresten såg du filmen med John Todd's tal? Han var högt uppsatt inom skivbolaget Zodiac på 70 talet, han försvann tydligen efter det uttalandet.
Säg att en gäng talangfulla och karismatiska grabbar kommer in till skivbolagsdirektören för första gången, direktören erbjuder grabbarna stora summor pengar, obegränsat med droger och brudar. Men skall det bli ett kontrakt så måste bandet gå med på ett visst budskap ut till åhörarna. Självklart går de med på detta. Givetvis kan de ske på annat sätt också.
James, växte upp i en kristen familj vilket medförde att han blev väldigt antikristen. Jag citerar wiki: "Hetfield's father, Virgil, was a truck driver who left the family when Hetfield was young. His mother, Cynthia, was a light opera singer. The two divorced in 1976. Virgil and Cynthia were very strict Christian Scientists, and in accordance with their beliefs, Hetfield's parents strongly disapproved of medicine or any other medical treatment and remained loyal to their faith even as Cynthia was dying from cancer. This upbringing became the inspiration for many of Hetfield's lyrics later in his career with Metallica."
Så James var/är nog rätt förbannad, speciellt på kristendomen. Tydligare än så här kan det nog inte bli. Lyrics
Jäklar! Just nu hittade jag något kul. Leper Messiah, Tyskland -87. Vilka ville de tillägna låten? Han säger Jim Bakker och Tammy Bakker? Vad säger wiki om dem?
http://en.wikipedia.org/wiki/Jim_Bakker
Men bara för att man är emot kristendom så behöver man faktiskt inte vara satanist. De saker som tyder på satanistiska budskap är givetvis inte så tydliga, av förklarliga själ. Master Of Puppets, skall handla om drogernas makt, men det kan ju också handla om en gestalts makt. En kul grej är Fade To Black, James jag tydligen sagt att han skrev den efter att deras utrustning blev stulen när de var på turné i Europa, när jag hörde det tänkte jag "a fan det låter ju rätt troligt faktiskt, klart man blir lack" Men nu förstår jag bättre.
Jag jag ta upp en symbol också, du vet ormen (the Gadsden flag) som finns med på svarta.
http://img23.imageshack.us/img23/4498/snakeuj.jpg, jävligt snygg, jag funderade faktiskt på att tatuera in den ett tag. Den formar 666. Kanske bara är en slump.
Faen det blev mycket ändå, jag tänkte ju skriva om In Flames, Amon Amarth och Dark Tranquillity också. (Inte Dream Theater, kan inte så mycket om dem)
Citat:
Nej du har helt rätt. Jag tar det inte seriöst alls. Förstår du vad en metafor är? Har inte lyssnat igenom andra länken än, men första var ju ett klassiskt exempel på citatmissbruk. "Jag har sålt min själ till djävulen" är ett uttryck jag själv använt mig av. Jag har även sagt saker som "Jag ber till gud att..."
Javisst, jag ber till gud/gudarna är inprogrammerat i vårt språk. Svårt att avvänja. Speciellt inte när man vet vad det innebär.
Citat:
Att man använder sataniska symboler betyder heller ingenting. Det passar in i temat bara. Det handlar mycket om provokation också. Tror du att alla med ett kors i halsbandet är kristna? Tror du att alla med smycken med Tors hammare är asatroende?
Givetvis, finns ju även de som gör satans ärenden som har ett kristet kors runt halsen.
Dock är asatron skapad av Tribe of Dan och tribe of Naphtali som kommer från israeltrakten. Varför tror du det heter Dan mark?
Antagligen är Bibeln skapad av samma "satanister" likaså.
Citat:
Har precis varit med om en diskussion där en fanatiker hävdar att Einstein var troende. Exakt samma retorik används. Många citat från Einstein tyder faktiskt på att han var troende, och jag gick på det först. Sedan såg jag lite fler citat...
Ja han var ju delvis troende. Inte direkt kristen. Men han trodde på ett högre väsen. Men jag är inte säker på var han skall placeras än. Man får ha i åtanke att han skapade atom bomben, kanske därför att han var en galen vetenskapsman, kanske för att han fick en kniv mot strupen, kanske för att han var "satanist". Vet inte själv. Forts...