2011-02-22, 00:49
Medlem
Emptyhandeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoi!
Bah misströsta inte, ty det finns ju alternativ... 65% (begge kön) får sexproblem. Det är själva seretonin nivån som gör det - därför kan det vara lämpligt att inte äta just SSRI - därför kommer Valdoxan som en stark kandidat (nej jag säljer inte läkemedel).

Jag äter ju Sertralin delvis för depression, men till största del handlar det om tvångstankar,
fungerar Valdoxan mot det med?
Citera
2011-02-22, 01:03
Medlem
Magee89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emptyhanded
Jag har ätit Sertralin i ungefär en vecka nu och först idag började jag känna av att mitt sexliv inte fungerar som det ska. Jag har fortfarande en enorm sexlust men jag känner ingenting när jag knullar, jag har dessutom extremt svårt att komma, vilket jag aldrig någonsin haft problem med tidigare. Fram tills nu har jag ätit en halv tablett om dagen men imorgon ska jag börja med en hel. Kommer det fortsätta att vara såhär under den tiden jag äter Sertralin? Om så är fallet funderar jag på att lägga av redan nu.

Själv har jag käkat sertralin i drygt ett halvår och min sexlust minskade tyvärr markant. Jag har inte fått tillbaka sexlusten så heller så de kan bli ett problem. Har även själv svårt att komma och de är frustrerande, men med tanke på hur mycket bättre jag kan må efter sertralin tiden tycker jag kanske de är värt de. Försök med dom ett tag i alla fall och känner du att de inte funkar som du vill så ta kontakt med läkaren igen.. Annars är första perioden av invändningen fruktansvärd. Så de är inte säkert att de håller i sig. Men de finns ju en risk givetvis.
Citera
2011-02-22, 09:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av guaponi
Stoi!
Har du några egna erfarenheter av Valdoxan. Jag hade ingen aning om att det fanns godkända melatonin läkemedel men jag vet att det funnits bra resultat i djurstudier. Är intresserad om du har några egna erfarenheter om hur effektivt det är och vilken biverkningsprofil det har.

Ja jag äter det själv (mot depp) - - har ätit det i 3 veckor, och hitintills absolut inga biverkningar utöver trötthet första veckan, men det är ju egentligen bara bra - tab tages strax innan läggdax. Sexlivet blev normalt, och flickvännen blev glad och jag blev odeppig. Jag åt just sertralin innan och hade stora problem med "stålet". Man tänker mindre på sex..vinballe + svårt att få utlösning.

TS jag har ingen aning om hur Valdoxan fungerar mot tvångstankar - sådana frågor ställes till läkare om dom nu mot förmodan skulle veta , Valdoxan är relativt nytt och obeprövat. Jag personligen har intrycket att det är SSRI "light". Så det torde hjälpa mot allt som SSRI hjälper emot.
Senast redigerad av Stoi! 2011-02-22 kl. 09:37.
Citera
2011-02-22, 09:51
Medlem
The Beach boys avatar
Jag äter Sertralin och jag är väldigt kåt av mig. Jag har iförsig lika lite sex som Beethoven antagligen hade så jag vet inte om jag skulle ha svårt att komma om jag hade sex, men jag tror inte det. Föressten borde inte den här tråden stå i psykofarmaka?
Citera
2011-02-22, 11:16
Medlem
KiaWs avatar
Psykiska problem -> psykofarmaka

/Mod
Citera
2011-04-25, 21:03
Bannlyst
Tja käkar också sertralin och ja det är för jävla jobbigt att komma på den medicinen får sitta o tralla minst 45-50 min innan jag kommer dock inga svårigheter med att få upp stocken. Men cipralex har jag hört ska vara bra annars den har fått riktigt bra kritik men vet inte vad det är för biverkingar på dom tack o hej
Citera
2011-04-27, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoi!
Ja jag äter det själv (mot depp) - - har ätit det i 3 veckor, och hitintills absolut inga biverkningar utöver trötthet första veckan, men det är ju egentligen bara bra - tab tages strax innan läggdax. Sexlivet blev normalt, och flickvännen blev glad och jag blev odeppig. Jag åt just sertralin innan och hade stora problem med "stålet". Man tänker mindre på sex..vinballe + svårt att få utlösning.

TS jag har ingen aning om hur Valdoxan fungerar mot tvångstankar - sådana frågor ställes till läkare om dom nu mot förmodan skulle veta , Valdoxan är relativt nytt och obeprövat. Jag personligen har intrycket att det är SSRI "light". Så det torde hjälpa mot allt som SSRI hjälper emot.

Var det svårt att få ut Valdoxan? Jag har käkat Sertralin , 50mg, en månad och har alla de problemer du skriver du fick. Tjejen vill att jag ska fortsätta, och säger att allt kommer bli bättre, men jag misstänker att läkaren kommer försöka höja doseringen och att mitt sexliv då i princip kommer vara över. Så det kommer jag vägra, även om medicinen har hjälpt rätt mycket annars. Dock är jag olycklig som går runt o känner mig som en eunuck. När tjejen (detta har enbart hänt efter att jag började med Sertralin. Innan var det alltid jag som var kåt) tar initiativ vill jag hällre kolla TV typ. Tror inte hon fattar att jag inte är intresserad av sex längre. Jag kan runka till porr, och det är okej, men hon tänder mig inte längre. Och jag var ett jävla djur innan

Tror Sertralin passar bra för tjejer (som redan har liten sexlust) och för wowkillar som inte har sex oavsett. De kommer spara massa torkpapper med Sertralin För mig var sex en av de stora glädjerna i livet, men ja, nu känns allt bara konstigt och jag känenr mig inte som en man direkt.

Blir man fet av Valdoxan? Är den högkostskyddad, och hjälper den även mot ångest?

Någon som har erfarenhet med Voxra?
Citera
2011-04-28, 00:47
Medlem
Boxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonarosa
Blir man fet av Valdoxan? Är den högkostskyddad, och hjälper den även mot ångest?

Någon som har erfarenhet med Voxra?
Nej, ja, ja och ja.

Vad vill du veta om voxra?
Citera
2011-04-28, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxi
Nej, ja, ja och ja.

Vad vill du veta om voxra?

Voxra vs. Valdoxan?
Citera
2011-05-16, 17:52
Medlem
Äter Sertralin sen December och märkte ingen skillnad i vare sig lust eller orgasmer, tills för en månad sedan. Nu är det väldigt oregelbundet, ibland kommer jag som vanligt, ibland kommer jag utan orgasm (snuvad på konfetten liksom) och ibland kommer jag inte alls. För det mesta tycker jag ändå att den förr eller senare dyker upp bara jag och pojkvännen håller på väldigt länge, men han ska ju orka hålla ut också och det är inte alltid lätt.
Jag har hört många säga att det brukar ordna sig efter ett tag så jag tänker hålla ut ett tag till.
Citera
2011-05-16, 21:28
Medlem
Boxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonarosa
Voxra vs. Valdoxan?
Jag såg inte att du hade svarat förrän nu.

Voxra är uppiggande och valdoxan är bra för sömnen. Du får ställa mer detaljerade frågor för att få ett bättre svar, jag vet inte vad du vill veta.
Citera
2011-05-18, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxi
Jag såg inte att du hade svarat förrän nu.

Voxra är uppiggande och valdoxan är bra för sömnen. Du får ställa mer detaljerade frågor för att få ett bättre svar, jag vet inte vad du vill veta.

Ursäkta att jag hoppar in i tråden såhär, men jag har ätit sertralin nu i drygt en månad (kombinerat med en lång periods intag av lamotrigin).
Sexlust - minskat
Sexförmåga - minskat
Förmåga att få utlösning - minskat kraftigt
Svettningar - check
Svårt att sova - check
Trött - check
och så vidare...

Min fråga är då, tycker ni att jag ska föreslå utsättning av sertralinet och insättning av Voxra och/eller valdoxan? Det verkar som när man läser i tråden att det är ett inte helt ovanligt bekymmer och jag blir helt galen på att ha det såhär

Tacksam för hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in